نماینده عراقی: سیاست ترامپ دزدی از عراق است

گروه جهان الف،   3981027031

یک نماینده پارلمان عراق گفت که سیاست رئیس‌جمهور آمریکا فرار از مشکلات داخلی خود و تهدید دیگر کشورهاست.

به گزارش فارس، «کاظم الصیادی» از نمایندگان پارلمان عراق، تهدید «دونالد ترامپ» مبنی بر تحریم عراق را نوعی دزدی توصیف کرد.

او به وبگاه السومریه نیوز، گفت: «تهدیدات ترامپ در خصوص اعمال تحریم‌ها علیه عراق، نوعی دزدی است که از جانب مافیای مسلط بر فضای سیاسی آمریکا نشأت می‌گیرد، مافیایی که مردم آمریکا از آن خشمگین هستند.»

الصیادی تأکید کرد که ترامپ به هیچ وجه حق مصادره اموال عراق را در بانک‌های آمریکایی که شامل اسناد مالی به ارزش ۳۵ میلیارد دلار است، ندارد و تهدید به تحریم یک جانبه پس از آن صورت می‌گیرد که عراق قتل و اشغالگری در فضای داخلی خود را رد کرد.

او افزود: «عراق امروز، عراق دیروز نیست و ما امروز همچون چین و روسیه و برخی کشورهای اروپایی، همپیمانانی داریم که می‌توانیم با آن‌ها توافقات طولانی مدت امضاء کنیم.»

این نماینده پارلمان عراق در پایان، سیاست ترامپ در قبال عراق را «خصمانه» دانست و گفت که این سیاست نشانه شکست وی در سیاست داخلی است و ترامپ تلاش دارد تا با تهدید ایران یا نقض حاکمیت عراق و تهدید مستمر دیگر کشورها، بحران‌های داخلی خود را به خارج از آمریکا منتقل کند.

«کاظم الصیادی» تأکید کرد که این سیاست، سرانجام ترامپ را در خود غرق خواهد کرد و موجب شکست سنگین وی در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری خواهد شد.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا پیش از این عراق را تهدید کرده بود که اگر این کشور به اخراج نیروهای آمریکایی اصرار بورزد، با تحریم‌های شدید ایالات متحده روبرو خواهد شد.