گزارش اختصاصی الف پاسخ قاطع ارتش سوریه به نقض آتش بس؛ ضربات مهلک به تروریست های مورد حمایت آنکارا در جنوب شرق استان ادلب؛ + نقشه میدانی و عکس

گروه جهان الف،   3981027001 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
پاسخ قاطع ارتش سوریه به نقض آتش بس؛ ضربات مهلک به تروریست های مورد حمایت آنکارا در جنوب شرق استان ادلب؛ + نقشه میدانی و عکس

 به گزارش گروه بین الملل الف، از جنوب شرق استان ادلب خبر می رسد، عناصر گروهک های تروریستی مورد حمایت آنکارا برای چندمین بار در روزهای اخیر توافق آتش بس را نقض کردند و به مواضع نیروهای ارتش سوریه در چند منطقه حمله کردند.

عناصر تروریستی علاوه بر شلیک خمپاره به مناطق مسکونی و حمله به مواضع نیروهای سوری در خطوط تماس، شهروندانی را که در تلاش بودند از گذرگاه های الحاضر ( جنوب غرب حلب)، ابوالظهور ( شرق ادلب) و الهبیط ( جنوب ادلب) به مناطق تحت کنترل ارتش پناه ببرند، هدف قرار دادند.

در روزهای گذشته این سه گذرگاه در استان های حلب و ادلب بازگشایی شدند و هزاران تن از ساکنان مناطق اشغالی توانستند خود را به این گذرگاه برسانند و به نیروهای ارتش سوریه پناه ببرند و همین مسئله تروریست ها را به شدت عصبانی کرد.

گروهک های تروریستی خروج شهروندان سوری را از مناطق تحت اشغال خود یک شکست بزرگ تلقی کردند و به همین دلیل آنان را هدف قرار دادند چرا که پیشتر برنامه ریزی کرده بودند از این شهروندان به عنوان سپر انسانی در برابر نیروهای سوری استفاده کنند.

به گزارش گروه بین المل الف، گروهک های تروریستی در حالی آتش بس را در جنوب شرق استان ادلب با حمایت های گسترده آنکارا زیرپا می گذارند و به مناطق مسکونی، شهروندان و نیروهای سوری حمله می کنند که پیشتر رئیس جمهور ترکیه مدعی شده بود ارتش سوریه به توافق به دست آمده پایبند نیست.

روند تحولات میدانی در جنوب شرق استان ادلب نشان داد، گروهک های تروریستی به مانند گذشته با پشتیبانی دولت ترکیه از فرصت برقراری آتش بس برای تجدید قوا سوء استفاده کردند و به نیروهای ارتش سوریه، شهروندان و مناطق مسکونی حمله کردند که با واکنش قاطع مواجه شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش سوریه در پاسخ به نقض مستمر آتش بس، حملات غافلگیرنه ای را از سمت شهرک های « حلبان و عشائریه» علیه مواضع گروهک های تروریستی در جنوب شرق استان ادلب ترتیب دادند.

نیروهای سوری پس از درگیری های سنگین در حومه شهرک « عشائریه» موفق شدند شماری از عناصر تروریستی را کشته و زخمی کنند و شهرک های « نوحه شرقی و نوحه غربی» را به کنترل درآورند و تروریست ها را به سمت مناطق غربی ( شهرک های کرسیان، خربه داوود و...) فراری دهند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری های سنگین در حومه شمالی شهرک « حلبان» نیز موفق شدند روستاهای « تل خطره و ابوحریف» را از اشغال خارج کنند و تروریست ها را به سمت شهرک های « تل الاغر و حزان» فراری دادند.

به گزارش گروه بین الملل الف، گروهی دیگر از نیروهای سوری در یک عملیات دقیق توانستند شماری از تروریست ها را در حدفاصل روستاهای « ابوحریف و تل خطره» در کمین گرفتار کنند و تمامی آنان را به هلاکت برسانند.

خبرها حاکیست، اگر گروهک های تروریستی به نقض مکرر آتش بس در جنوب شرق استان ادلب ادامه دهند، نیروهای ارتش سوریه عملیات را در این دو محور پیش می برند و به سمت مناطق غربی شهرک های تازه آزاد شده پیشروی می کنند و پاکسازی شهرک های « حزان، کرسیان، خربه داوود، تل الاغر و...» را در دستور کار قرار می دهند.

زیر پا گذاشتن توافق آتش بس در نهایت باعث می شود نیروهای سوری با پیشروی در محور غربی به شهرک راهبردی « معصران» و خط راه آهن « حلب - دمشق» برسند و یک شکست بزرگ را به گروهک های تروریستی وارد آورند.

براساس آخرین اخبار به دست آمده، نقض توافق آتش بس باعث شد جنگنده های روسی و سوری مواضع عناصر تروریستی را در جنوب شرق استان ادلب از جمله در شهرک « معره نعمان» هدف قرار دهند و ضربات مهلک به آنان تحمیل کنند.

به گزارش گروه بین الملل الف، دولت ترکیه با برقراری آتش بس و پشتیبانی گسترده از گروهک های تروریستی تلاش کرد معادلات میدانی را در جنوب شرق استان تا حدودی تغییر دهد اما با واکنش محکم ارتش سوریه دریافت که تروریست ها نه می توانند پیشروی میدانی داشته باشند و نه قادر هستند مانع از پیروزی نیروهای سوری شوند و در حال حاضر نیز با تهدید و آتش بس به دنبال خرید زمان هست تا از عملیات قریب الوقوع ارتش سوریه و شکست های بیشتر جلوگیری کند.