پشت پرده حملات داعش به نیروهای سرایا السلام چیست؟ تلاش آمریکا برای لغو تظاهرات میلیونی ضدآمریکایی با حمله به نیروهای مقتدی صدر + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3981026055
پشت پرده حملات داعش به نیروهای سرایا السلام چیست؟ تلاش آمریکا برای لغو تظاهرات میلیونی ضدآمریکایی با حمله به نیروهای مقتدی صدر + نقشه میدانی

به گزارش گروه بین الملل الف، سه شنبه شب ( بیست و چهارم دی ماه) گروهی از عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش در جنوب استان صلاح الدین و نزدیکی مرزهای مشرک شمال استان بغداد، حملات سنگینی را علیه مرقد « شیخ ابراهیم مالک اشتر» در منطقه « الدجیل» انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، تروریست های داعش در جریان حملات، چند خمپاره به سمت مرقد « شیخ ابراهیم» شلیک کردند و گزارش ها حاکیست، خسارت های مالی به مرقد و مناطق حومه وارد آمده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای عراقی به ویژه رزمندگان بسیج مردمی ( سرایا السلام تحت فرمان جریان صدر) که در منطقه مستقر و در آماده باش کامل بودند با عناصر تروریستی داعش به سرعت درگیر شدند.

نیروهای سرایا السلام در نهایت پس از چند ساعت درگیری سنگین و نفس گیر موفق شدند شماری از تروریست های داعش را به هلاکت برسانند و تعدادی دیگر را در این محور زخمی کنند و حملات را به طور کامل دفع کنند و آنان را به سمت مناطق حومه فراری دادند.

در جریان درگیری ها و دفع حملات عناصر تروریستی داعش، « هیثم غازی الخزرجی» از فرماندهان میدانی « سرایا السلام» به همراه یکی دیگر از رزمندگان به نام « سیف سعد جبار الخزرجی» به شهادت رسید.

به گفته منابع میدانی، 6 تن دیگر از نیروهای « سرایا الاسلام» به نام های «  جاسم محمد فرحان، رزاق محمد حسین، صالح رباح احمد، خالد صباح شوکت، فرحان حاتم محی و بسام محمد لاحج» زخمی شدند.

روند تحولات میدانی نشان می دهد، حملات هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش در آینده برای هدف قرار دادن و وارد کردن ضربات به رزمندگان سرایا السلام به ویژه در جنوب و مرکز استان صلاح الدین ادامه یابد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با گروه بین الملل الف در پاسخ به این پرسش که  هدف تروریست ها از حمله به نیروهای سرایا السلام چیست، اعلام کرد: ریشه های حملات تروریست ها را باید در مواضع ضد آمریکایی رهبر جریان صدر دید.

این منبع میدانی با یادآوری این نکته که نیروهای سرایا السلام تحت فرمان سید مقتدی صدر هستند، گفت: آمریکایی ها از مواضع صدر که به شدت واشنگتن را مورد هجمه و هدف قرار داد عصبانی هستند.

وی افزود: سید مقتدی صدر از مردم عراق برای برگزاری تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی در بغداد دعوت کرده و با قدرت راهبرد و مصوبه پارلمان را برای اخراج نظامیان آمریکا دنبال می کند و همین مسئله کاخ سفید را به وحشت انداخته است.

این منبع میدانی تصریح کرد: آمریکایی ها با حمایت از عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش در تلاش هستند حملات را علیه نیروهای سرایا السلام افزایش دهند و شمال استان بغداد و جنوب استان صلاح الدین را ناامن کنند تا مقتدی صدر از تصمیم و دعوت خود برای برگزاری تظاهرات میلیونی منصرف شود.

نیروهای مجروح سرایا السلام

 

وی با توضیح این مطلب که ناامن کردن شمال استان بغداد و مناطق جنوبی و مرکزی استان صلاح الدین در دستور کار آمریکایی ها و تروریست های داعش است، افزود: این مناطق مورد اشاره محل حضور و استقرار رزمندگان « سرایا السلام» است و همین مسئله به خوبی نشان می دهد که هدف واشنگتن در این برهه زمانی چیست.

به گزارش گروه بین الملل الف، منطقه الدجیل در جنوب استان صلاح الدین که سه شنبه شب هدف حملات سنگین تروریست های داعش قرار گرفت از محور شمال به پایگاه « بلد» و از محور جنوب به پایگاه « التاجی» که محل حضور نظامیان تروریست آمریکایی هستند منتهی می شود و این موقعیت بر اهمیتش افزوده است.

اگر عناصر تروریستی داعش بتوانند به این منطقه مهم نفوذ کنند، راه برای حملات خمپاره ای و راکتی ساختگی به پایگاه های رژیم تروریستی آمریکا در منطقه بلد و التاجی باز می شود و این مسئله دقیقا همان چیزی است که آمریکایی ها به شدت به آن نیاز دارند.

در مقطع فعلی که حملات هسته های خاموش داعش علیه نیروهای عراقی با هماهنگی و حمایت رژیم تروریستی آمریکا صورت می گیرد، بدون شک حملات ساختگی به نظامیان تروریست آمریکایی در پایگاه های نظامی بلد و التاجی مدیریت شده خواهد بود.

به گفته منابع میدانی، آمریکایی ها به دنبال وارد کردن خسارت به خود و دادن تلفات نظامی نیستند و فقط در تلاش هستند به صورت نمایشی خودزنی کنند و یا این که نیروهای عراقی مستقر در این پایگاه ها را هدف قرار دهند و هدف اصلی این است که حملات را به حشدالشعبی نسبت دهند چرا که تضعیف کردن این سازمان در دستور کار آنان است.

به گزارش گروه بین الملل الف، پروژه انحلال سازمان حشدالشعبی عراق به صورت جدی از ابتدای سال 2019 در دستور کار رژیم تروریستی آمریکا قرار گرفت اما تاکنون تمامی برنامه ریزی ها و راهبردهای پیش بینی شده ناکام مانده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    پربحث‌های اخیر

      پربحث‌های هفته

      1. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

      2. فرار رو به جلوی نتانیاهو در واکنش به پاسخ ایران/ «بی بی»: حملات ایران را دفع‌کردیم

      3. موج نخست موشک‌های بالستیک ایران به اراضی اشغالی شلیک شد

      4. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

      5. پایان جلسۀ شورای امنیت بدون صدور قطعنامه

      6. سفیر ایران به وزارت خارجه فرانسه دعوت شد

      7. مشاهده پهپاد شلیک شده به سمت رژیم صهیونیستی در کرمانشاه

      8. واکنش انگلیس به حمله پهپادی ایران علیه رژیم صهیونیستی

      9. آمریکا عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد  

      10. نتايج عمليات وعده صادق

      11. وزیر خارجه اردن: مسوولیت جلوگیری از افزایش تنش در منطقه برعهده اسرائیل است

      12. نیویورک‌تایمز: اسرائیل گزینه حمله تلافی‌جویانه به ایران را کنار گذاشته است

      13. اولین واکنش کاخ سفید به حمله هوایی ایران علیه رژیم صهیونیستی

      14. تماس تلفنی کامرون با امیرعبداللهیان؛ تاکید بر کاهش تنش‌ها

      15. فرانسه به حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل واکنش نشان داد

      آخرین عناوین