آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده چابهار از زبان نماینده این منطقه

گروه سیاسی الف،   3981026048

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «مدیر بحران استان خسارتی ۱۰۰۰ میلیاردی برآورد کرده است»، گفت: این عدد خسارت روز به روز بیشتر می‌شود و قرار است تا روز یکشنبه خسارات برآورد شده و به هیات دولت برود.

آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده چابهار از زبان نماینده این منطقه

عبدالغفور ایران‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد مناطق سیل‌زده چابهار گفت: روز سه‌شنبه رییس مجلس شورای اسلامی به چابهار آمد و در کنار بازدید از مناطق آزاد چابهار از مناطق سیل زده بازدید کرد. ایشان دستورات ویژه‌ای خطاب به وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن صادر کردند. همچنین دو روز گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در منطقه حضور پیدا کرد. خبرها حاکی از آن است که آذری جهرمی به مناطق و روستاهای محروم چابهار رفته بود.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی از برطرف شدن مشکل ارتباطات تلفنی روستاهای چابهار خبر داد و گفت: این مشکلات با حضور وزیر ارتباطت و فناوری اطلاعات برطرف شد. روز چهارشنبه در خدمت وزیر بهداشت بودیم و آن‌طور که به اینجانب خبر رسیده است سردار سلامی روز چهارشنبه در منطقه حضور داشته و دستوراتی صادر کرده‌اند.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سه‌شنبه شب نیروی هوایی ارتش ۹۰ تن امکانات رفاهی به منطقه ارسال کرده است. همه مردم پای کار هستند و با وحدت و همدلی به یکدیگر کمک می‌کنند. همه ماشین‌های سنگین مردمی بسیج شده و امکانات رفاهی را به روستاهای این شهر، زرآباد و دشت‌یاری ارسال می‌کنند.

ایران‌نژاد ضمن تشکر از دستگاه‌های کمک‌کننده به مناطق سیل‌زده جنوب کشور خطاب به هیات دولت، اظهار کرد: آبگرفتگی معابر، همه راه‌های روستایی را خراب کرده است از دولت انتظار داریم که با وزارت راه و شهرسازی هماهنگ باشد و هرچه سریع‌تر در مورد راه‌های روستایی دشت‌یاری، زرآباد و نیک‌شهر تصمیم‌گیری کند.

وی در پاسخ به این پرسش که خسارت وارد شده به مردم چقدر است، گفت: مدیر بحران استان ۱۰۰۰ میلیارد برآورد خسارت کرده است این خسارت روز به روز بیشتر می‌شود. قرار بر این است که برآورد نهایی خسارات تا یکشنبه مشخص شود و استاندار هرچه سریع‌تر آن را به جلسه هیات دولت ببرد. مردم منطقه مخصوصا در بخش کشاورزی آسیب دیده‌اند. همه محصولات کشاورزی مردم مثل هندوانه و موز به کلی از بین رفته است.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اهمیت مسکن سیل‌زدگان گفت: درخواست من این است که هرچه سریع‌تر پولی در اختیار مردم چابهار و دیگر مناطق سیل‌زده قرار دهند که بتوانند اتاق کوچکی در کنار خانه‌هایشان بسازند تا موقتا از آن استفاده کنند.