رئیس کمیسیون آموزش مجلس: نحوه اجرای طرح نظام رتبه بندی معلمان توسط دولت را قبول نداریم

گروه اقتصادی الف،   3981026036

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طرح رتبه بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی بود که باید به مرحله اجرا درآید و در این راستا با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی مصوب در بودجه سال ۹۸، مصمم به عملیاتی کردن آن بودیم اما متاسفانه دولت این بودجه را به عنوان اضافه‌کاری پرداخت می‌کند و ما این نحوه اجرا را به عنوان نظام رتبه‌بندی نمی‌پذیریم.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس: نحوه اجرای طرح نظام رتبه بندی معلمان توسط دولت را قبول نداریم

به گزارش ایسنا دکتر "محمدمهدی زاهدی" پیش از ظهر امروز ۲۶ دی‌ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش بر لزوم کمک به آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: در چهار سال پیش مصوب کردیم که یک درصد از درآمدهای بانک‌ها، شرکت‌های دولتی و بخش دولتی به حساب آموزش و پرورش واریز شود به طوری که در سال گذشته حدود ۳ هزار میلیارد تومان و امسال ۵ هزار میلیارد تومان از این بخش به حساب آموزش و پرورش واریز شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در مجلس نهم مصوب کردیم که عوارضی از قبوض گاز برای هزینه‌های سرمایش و گرمایش مدارس دریافت شود و اگر مدارسی تحت پوشش سرمایش و گرمایش نیستند اعلام کنند تا سال آینده همه مدارس تحت پوشش قرار گیرند.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در کمیسیون تلفیق بودجه، در بخش نوسازی مدارس بحث تجهیز مدارس به وسایل سرمایشی و گرمایشی را به طوری جدی دنبال کردیم که در این راستا بودجه یک هزار و میلیارد تومانی اختصاص یافته را تقریبا ۲ برابر کرده که به زودی به صحن علنی مجلس آورده و به رای گذاشته خواهد شد.

زاهدی عنوان کرد: برخی‌ها معتقدند که دولت روی دریایی از پول خوابیده و برخی‌ها می‌گویند که کار دولت اوراق فروشی شده است و به دنبال آن است که طرح‌های عمرانی را به سال ۱۴۰۱ منتقل کند اما همه بدانند که باید در حد توانشان به دولت و آموزش و پرورش کمک کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه نظام رتبه‌بندی معلمان به سنوات ارتباطی ندارد و اقدام دولت در راستای اجرای طرح نظام رتبه بندی معلمان را قبول نداریم، اظهار کرد: طرح رتبه بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی بود که در راستای ارتقای شایستگی حرفه ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید، که در این راستا با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی مصوب در بودجه سال ۹۸، مصمم به عملیاتی کردن آن بودیم اما متاسفانه دولت این بودجه را به عنوان اضافه‌کاری پرداخت می‌کند و ما این نحوه اجرا را به عنوان نظام رتبه‌بندی نمی‌پذیریم و این نظام باید همانند نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌ها اجرایی شود.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نظام رتبه‌بندی یعنی صلاحیت حرفه‌ای معلمین و فرهنگیان و پیگیر این هستیم که دولت نظام رتبه‌بندی را طی لایحه‌ای به مجلس ارایه دهد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین