شلیک تیرخلاص به برادر در خودروی لوکس!

گروه حوادث الف،   3981026012

مرد جوانی پشت فرمان خودرویش هدف دو گلوله مرگبار قرار گرفته و همین کافی بود تا تیمی از ماموران اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران همراه بازپرس ویژه قتل در محل حاضر شوند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مرد جوان در اقدامی تلخ با برادرش سوار بر خودروی آزرا در شرق تهران شد و او را با شلیک دو گلوله به قتل رساند. پدر این خانواده از حق خودش گذشت و برای پسرش خواستار بخشش شد، اما دختر قربانی جنایت خواستار اعدام عمویش است. عقربه‌ها ساعت ۱۱ شامگاه ۲۶ فروردین سال ۹۷ را نشان می‌داد.

ماموران کلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس در حال گشت زنی در نزدیکی چهارراه اتحاد بودند که با خودروی آزرای سفید رنگی که چراغ هایش روشن و در سمت شاگرد باز بود، روبه رو شدند.

با توجه به مرموز بودن صحنه، تیم پلیسی به سمت خودروی آزرا رفت و با صحنه عجیبی روبه رو شد. مرد جوانی پشت فرمان خودرویش هدف دو گلوله مرگبار قرار گرفته و همین کافی بود تا تیمی از ماموران اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران همراه بازپرس ویژه قتل در محل حاضر شوند.

بررسی‌ها نشان از آن داشت که قاتل از سمت شاگرد اقدام به تیراندازی کرده و راننده را از ناحیه سینه و پهلو هدف گلوله قرار داده است.

تیم پلیسی در بررسی لباس راننده خودرو یک شناسنامه به دست آوردند و مشخص شد قربانی جنایت، کیوان ۳۸ ساله است.

نخستین سرنخ

کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات به بررسی دوربین‌های مداربسته در نزدیکی محل جنایت پرداختندکه مشخص شد ساعت ۲۲:۳۰ خودروی آزرا در کنار خیابان توقف می‌کند و سپس مرد جوانی با لباس سفید رنگ و پس از شلیک گلوله از خودرو پیاده می‌شود و پس از بررسی محل بار دیگر به سمت خودرو می‌رود و برای اطمینان از کشته شدن راننده گلوله دیگری شلیک می‌کند.
قاتل در ادامه و پس از شلیک گلوله از خودرو پیاده می‌شود و به سمت دیگر خیابان می‌رود و سوار خودروی زانتیا می‌شود و پس از دقایقی برای اطمینان بار دیگر به سراغ راننده خودروی آزرا می‌رود و با اطمینان از مرگ مرد جوان سوار بر خودروی زانتیا می‌شود و پا به فرار می‌گذارد.

دستگیری قاتل
همین سرنخ کافی بود تا ماموران با بررسی شماره پلاک خودروی زانتیا، مشخصات قاتل را که برادر قربانی این جنایت است، به دست آورند. صبح روز ۲۷ فروردین این مرد در خانه اش در منطقه تهرانپارس دستگیر شد و در بازرسی از خانه اش تفنگ کلت کمری به دست آمد. مرد برادرکش که راهی جز اعتراف نداشت به ماموران گفت: یک مغازه لوازم خانگی داشتم و زندگی خوبی را در کنار همسر و سه فرزندم می‌گذراندم تا این که مهر ۹۶ تصادف کردم و یکی از پاهایم شکست و دیگر نتوانستم مثل همیشه به محل کارم بروم.

وی افزود: سند مغازه به نام پدرم بود و بابت رهن مغازه ۱۵ میلیون تومان پول پیش و ماهانه ۵۰۰ هزار تومان اجاره می‌دادم، اما پس از تصادف مغازه را پس دادم و پدرم با اجاره دادن مغازه اش، بخشی از آن را به من می‌داد.

عامل جنایت ادامه داد: پول رهن مغازه را پدرم پس نداده بود. وقتی پول را در خواست کردم ادعا کرد که پول در اختیار برادرم است و باید آن را از کیوان بگیرم، اما برادرم نیز می‌گفت پول دست پدرمان است و این پاسکاری ادامه داشت. مادرم فوت کرده بود که یک بار به سراغ پدرم رفتم تا پولم را پس بگیرم که ادعا کرد پول را از مادرت بگیر.

عصبانی و خسته شده بودم و عید امسال برای تهدید کردن برادرم یک تفنگ کلت کمری خریدم تا شاید با تهدیدهایم پول را پس بدهند، اما کیوان بد دهن بود و به خاطر حرف هایش تصمیم به انتقام گرفتم.

شب حادثه در مسیر خانه بودم که دیدم برادرم در حال بستن مغازه اش است. به سراغش رفتم و از او خواستم منتظر بماند تا به خانه بروم و برگردم و دقایقی با هم حرف بزنیم، وقتی به خانه رفتم تفنگ را زیر لباسم گذاشتم و به سراغش رفتم.

سوار بر خودرویش در حال پرسه زنی در خیابان بودیم که در خیابان اتحاد به بهانه نشان دادن عکس هایم گوشی را به او دادم. در این لحظه تفنگ را از زیر لباسم بیرون کشیدم و به برادرم شلیک کردم. پس از قتل سوار خودرویم در خیابان پرسه زدم و دوباره به محل جنایت بازگشتم که دیدم پلیس در محل حضور دارد. قصد فرار به شهرستانمان را داشتم، اما خیلی زود دستگیر شدم.

صدور حکم
پس از اعترافات مرد برادرکش، پرونده برای صدور حکم نهایی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد. در این جلسه قضات پس از شنیدن اظهارات متهم، وی را به قصاص نفس (اعدام) محکوم کردند.

پیچیدگی پرونده
روز گذشته پدر و دو فرزند قربانی جنایت که یک دختر ۱۳ ساله و یک پسربچه هستند به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران مراجعه کردند.

پدر قربانی جنایت و قاتل از طرف خودش و نوه کوچکش که قیمومیت او را بر عهده دارد درباره حکم صادر شده اعلام بخشش کرد، اما دختر ۱۳ ساله کیوان، خواستار قصاص (اعدام) عمویش شد.

بنا به این گزارش، با توجه به این که دو تن از اولیای دم حاضر به بخشش شده اند، دختر مقتول برای اجرای حکم باید تفاضل دیه را پرداخت کند تا این حکم به اجرا برسد. به همین دلیل پرونده برای اجرای حکم باید منتظر تصمیم نهایی یا پرداخت تفاضل دیه این دختر باشد.