مسجدی: آمریکایی‌ها باید از خاورمیانه خارج شوند

گروه سیاسی الف،   3981025110

سفیر کشورمان در عراق تاکید کرد که نیروهای آمریکایی نه تنها از عراق بلکه باید از کل خاورمیانه خارج شوند.

به گزارش ایسنا، ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران  در بغداد در گفت‌وگو با شبکه رووداو گفت: آمریکایی‌ها باید از خاورمیانه خارج شوند، چرا نیروهای آمریکایی باید در عراق حضور داشته باشند و چرا باید این همه پایگاه در این کشور داشته باشند.

وی در مورد روابط ایران و اقلیم کردستان عراق گفت: روابط ایران و اقلیم کردستان تاریخی و گسترده است و این روابط به زمان صدام بازمی گردد زیرا ما در آن زمان با آقای بارزانی و مرحوم جلال طالبانی روابط داشتیم و در سال 1991 زمانی که این منطقه آزاد شده روابط ما قوی تر شد.
مسجدی افزود: امروز روابط مان با اقلیم کردستان بسیار خوب است، شاید اختلافات نظری وجود داشته باشد که این مساله طبیعی است و هیچ مشکلی نمی تواند مانع همکاری و تداوم روابط دوستانه میان ایران و اقلیم کردستان شود.

سفیر کشورمان در بغداد خاطرنشان کرد: بی شک شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمانشان خسارتی بزرگ است اما ما این جنایت را از چشم آمریکا می بینیم و عراق و اقلیم کردستان هیچ نقشی در آن نداشتند بنابراین ما از خود آمریکایی ها انتقام خواهیم گرفت.

وی تاکید کرد: ماندن آمریکایی‌ها در منطقه باعث بی ثباتی، دخالت و تضعیف کشورها می شود بنابراین ایران بر این مساله پافشاری دارد که آمریکایی ها باید نه تنها از عراق بلکه از کل خاورمیانه خارج شوند زیرا کشورهای منطقه قادر به تامین امنیت خود هستند.