پوتین: روسیه به قانون اساسی جدید نیازی ندارد/اصلاحات لازم است

گروه جهان الف،   3981025078

رئیس‌جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) با بیان اینکه کشورش به تصویب قانون اساسی جدید نیازی ندارد، گفت از بحث و گفت‌وگوها برای اصلاحات استقبال می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،‌ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در سخنرانی سالانه در مجمع فدرال کشورش تاکید کرد زمان آن فرا رسیده است که اصلاحات خاصی در قانون اساسی در نظر گرفته شود تا اولویت آن تضمین شود.

پوتین گفت، روسیه به تدوین قانون اساسی جدید نیازی ندارد.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین گفت، شهروندان کشورش باید بتوانند به اصلاحات پیشنهادی در قانون اساسی رای دهند. به گفته پوتین، روسیه باید یک جمهوری ریاست جمهوری قدرتمند باقی بماند و رئیس‌جمهوری قادر باشد نخست‌وزیر و معاون‌های او را اخراج کند. ولادیمیر پوتین افزود، پارلمان روسیه باید اختیار انتصاب نخست‌وزیران را داشته باشد، نه اینکه فقط گزینه رئیس‌جمهوری را تایید کند.

پوتین در بخش دیگری از سخنانش در مجمع فدرال گفت، قابلیت‌های دفاعی روسیه تا چندین سال پیش رو تضمین شده است. او گفت: روسیه برای تقویت امنیت ملی به موقع قدم برداشت. برای اولین بار در تاریخ سلاح‌های هسته‌ای، ما کسی را دنبال نمی‌کنیم. در مقابل، سایر کشورها هنوز برای تولید تسلیحاتی که روسیه در اختیار دارد، راهی در پیش دارند. قابلیت‌های دفاعی کشور برای سال‌های آینده تضمین شده است.

رئیس کشور روسیه همچنین گفت، قانونگذاران، نخست‌وزیران، فرمانداران و دیگر مقام‌های کلیدی باید از داشتن حق شهروندی و مجوز اقامت یک کشور خارجی منع شوند.