آمریکا دو شرکت را به خاطر استخدام کارمندانی از کره شمالی تحریم کرد

گروه جهان الف،   3981025056

آمریکا دو شرکت را به دلیل بکارگیری کارمندان اهل کره شمالی تحریم کرد، اما با پیوستن به موضع ژاپن و کره جنوبی، خواستار دیپلماسی برای کاهش تنش‌ها با پیونگ‌یانگ شد!

به گزارش ایسنا، آمریکا در طرحی با حمایت سازمان ملل برای کاهش جریان مالی کره شمالی اعلام کرد که هرگونه دارایی متعلق به دو شرکت را که از کارگران اهل کره شمالی استفاده می‌کنند، در آمریکا مسدود می‌کند و هرگونه تعامل با آن‌ها را مجرمانه می‌داند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا شرکت تجاری "نامگانگ" را که یک شرکت از کره شمالی است و اعلام کرده که کارگرانی در روسیه، نیجریه و خاورمیانه دارد، هدف قرار داد.

این وزارتخانه همچنین شرکت چینی "سوکباکسو" را که خدمات اقامتی و مالی به کارگران ارائه می‌دهد، در فهرست سیاه قرار داد.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای نوشت: صادرات کارگران کره شمالی برای این دولت درآمد غیرقانونی به همراه دارد که ناقض تحریم‌های سازمان ملل است.

طبق یک قطعنامه سازمان ملل که در سال ۲۰۱۷ به تصویب رسید، همه کشورها تا ۲۲ دسامبر ۲۰۱۹ فرصت داشتند تا همه کارگران اهل کره شمالی را به این کشور بازگردانند.

مقامات آمریکایی در سال ۲۰۱۷ اظهار کردند که کره شمالی حدود ۱۰۰ هزار کارگر در خارج از این کشور دارد که سالانه ۵۰۰ میلیون دلار وارد این کشور می‌کنند.

اکثریت این افراد در چین و روسیه کار می‌کنند، اگرچه برخی از آن‌ها در کشورهای دیگری از جمله در کشورهای اروپای شرقی نیز دیده شده‌اند.

از سوی دیگر وزرای دفاع و امور خارجه ژاپن و وزیر امور خارجه کره جنوبی با همتایان آمریکایی خود دیدار کردند.

مایک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در کنفرانسی خبری در پنتاگون به همراه تارو کونو، همتای ژاپنی‌اش اظهار کرد: ما همچنان پیامی مبنی بر آمادگیمان برای مبارزه در صورت لزوم می‌فرستیم اما بهترین مسیر رو به جلو، راهکار دیپلماتیکی است که به خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی بینجامد.

کونو که کشورش رابطه پرتنشی با کره شمالی دارد نیز گفت، از فشار آمریکا بر پیونگ‌یانگ حمایت می‌کند.

وی افزود، ژاپن امیدوار است که "کیم جونگ اون به گفتگو رو بیاورد و امیدواریم تصمیم درست را برای مردمش بگیرد".

اسپر همچنین بر اتحاد با ژاپن و کره جنوبی تاکید کرد.

 وزرای خارجه ژاپن و کره جنوبی نیز با مایک پامپئو، همتای آمریکایی خود دیدار کردند.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، این سه مقام تاکید کردند که "همکاری سه‌جانبه برای حصول اطمینان از آینده صلح در منطقه اساسی است".