صدور مجوزهای کشاورزی الکترونیکی شد

گروه اقتصادی الف،   3981024140

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی از الکترونیکی شدن صدور مجوزها در وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عبدالمهدی بخشنده در نشست هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: صدور مجوزها در وزارت جهاد کشاورزی، الکترونیکی و زمان صدور آن، کوتاه شده است.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی به دلیل گستردگی زیربخش‌ها بیشترین مجوزها را صادر می‌کرده است، افزود: از دو سال پیش، کار فشرده‌ای را برای شناسایی مجوزهای زائد آغاز کردیم و جالب اینکه برای حذف این مجوزها در وهله نخست با مقاومت همکاران خود در این وزارتخانه مواجه شدیم.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: خوشبختانه از ماه گذشته، همه مجوزهای وزارت جهاد کشاورزی روی سامانه پیش خوان مجوزهای کشور (G۴B) وزارت اقتصاد بارگذاری شده است و متقاضیان می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

در ادامه این نشست، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این که حدود ۸۹ عنوان مجوز در این وزارتخانه وجود داشت، گفت: پس از چهار سال بررسی این تعداد در حال حاضر به ۴۵ عنوان کاهش یافته و قصد داریم این تعداد را به ۳۳ عنوان برسانیم.

سعید زرندی با بیان اینکه متأسفانه به بهانه مقابله با رانت و اختلاس بر حجم مجوزها افزوده شده است، افزود: برای رفع چالش‌های این بخش باید روی اصلاح تفکرات و تصمیم‌سازی‌ها در مسئولان دستگاه‌های تصمیم‌گیر و اجرایی تمرکز کرد.

وی اضافه کرد: هم اکنون در وزارت صنعت، معدن و تجارت فهرستی با حدود ۱۰۰ موضوع و عنوان احصا شده است که اگر روی آن تمرکز و به حل و فصل مشکلاتی که در این بخش‌ها وجود دارد، اقدام شود، می‌توان امیدوار بود که گام‌های مثبتی در بهبود وضع کسب و کار کشور برداشته خواهد شد و در این باره، با همکاری اتاق بازرگانی و بخش خصوصی باید در مدت باقی مانده از عمر دولت دوازدهم برای دستیابی راهکارهایی به منظور رفع مسائل مربوط به این چالش‌ها اقدام کنیم.