نگرانی سناتور هم حزب ترامپ درباره دروغ‌گویی آمریکا در توجیه ترور سردار سلیمانی

گروه جهان الف،   3981024030 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک سناتور جمهوری خواه آمریکایی می گوید اطلاعاتی که دونالد ترامپ درباره ترور ژنرال قاسم سلیمانی ارائه کرده است، فاقد جزییات است و به همین دلیل درباره انسجام آن اطلاعات نگران است. 

نگرانی سناتور هم حزب ترامپ درباره دروغ‌گویی آمریکا در توجیه ترور سردار سلیمانی

به گزارش الف  مایک لی سناتور ایالت "یوتا" آمریکا در مصاحبه با سی ان ان گفت، وی درباره انسجام اطلاعات دولت ترامپ درباره ایران که به ترور قاسم سلیمانی منجر شد، نگران است. «من یاد گرفته ام که سخنان دولت فدرال را بی چون و چرا نپذیرم.»

لی گفت هنوز نتوانسه است درباره "خطر حمله فوری ایران به منافع آمریکا" که به ترور ژنرال قاسم سلیمانی منجر شده است، جزییات مشخصی را درک کند. 

وی با اشاره به جلسه توجیهی کنگره درباره دلایل ترور ژنرال قاسم سلیمانی که چند روز پیش برگزار شد، گفت «باز هم، اطلاعات مشخصی در اختیار ما قرار داده نشد. سخنان کلی به ما گفته شد و من معتقدم رئیس جمهور و کسانی که در جلسه توجیهی اطلاعات کلی ارائه می کردند، معتقدند برای باور نهایی به حمله فوری (از جانب ایران)، مبنایی وجود دارد. درباره آن شک دارم، مایه تاسف است که چنین اطلاعاتی به ما داده شد بدون آنکه جزییات آن ارائه شود.»

وی افزود «ما در خصوص دلیل آن حمله، و اینکه آیا سلیمانی یک تهدید محسوب می شد، اطلاعات مختلف و متناقض شنیده ایم. اطلاعاتی درباره تهدید حملات فوری، حمله به یک سفارتخانه ما، حمله به چهار سفارتخانه...»

 این سناتور جمهوری خواه  تاکید کرد « من و شما پیشتر هم در معرض این نمایش قرار گرفته ایم که شامل اطلاعات متغیر و متناقض است، اطلاعاتِ چکیده شده تا برخی اقدامات مشخص را توجیه کنند.»

وی در پاسخ به سوالی در خصوص انسجام اطلاعاتی که در این باره ارایه شده است، گفت «من نگرانم . و البته من به عنوان یک سناتور آمریکایی، به عنوان یک شهروند و رای دهنده، یاد گرفته ام که به سادگی سخنان دولت فدرال را بی چون و چرا قبول نکنم.»

سناتور لی گفت « به ما درباره سلاح های کشتار جمعی در عراق دروغ گفته شد. چندین دهه به ما درباره آنچه که در افغانستان رخ می دهد، دروغ گفته شد. به ما درباره بسیاری چیزها دروغ گفته شد. البته نمی خواهم بگویم که دولت همواره دروغ می گوید یا اینکه افرادی که در دولت حضور دارند،  ذاتا پلید هستند. مساله فقط این است که آنها انسان هستند. و این مسایل پیش می آید.»

وی گفت «لذا مهم است که این مسایل پرسیده شود تا مطمئن باشیم از جزییات ماجرا اطلاع داریم. و البته به همان اندازه ما با تنشی مواجه هستیم که از قدرت ناشی از بند دوم قانون اساسی درخصوص فرمانده کل قوا که  به رئیس جمهور اعطا شده و قدرت ارائه شده براساس بند اول، قسمت هشتم  یعنی اعلام جنگ که در اختیار کنگره است، ناشی می شود. اعضای کنگره باید از اطللاعات مربوط به یک تصمیم مشخص، کاملا مطلع باشند.»