خسارت ده‌ها میلیون دلاری سیل به جنگنده‌های رژیم صهیونیستی

گروه جهان الف،   3981023092

سیلاب در یک پایگاه هوایی ارتش رژیم صهیونیستی٬ ده‌ها میلیون دلار خسارت به هواپیماها و تجهیزات این پایگاه وارد کرد.

 به نقل از پایگاه خبری العهد سیل و آبگرفتگی‌ها ناشی از شرایط جوی سرزمین‌های اشغالی فلسطین در هفته گذشته٬ منجر به خسارت‌های سنگین در پایگاه هوایی «حتسور» متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی شده که میزان این خسارت‌ها چندین میلیون دلار ارزیابی شده است.

یک مسئول ارشد نیروی هوایی ارتش صهیونیستی اعلام کرد که آمادگی لازم برای باران‌های شدید هفته گذشته را نداشتیم و سیلاب‌هایی که به دنبال آن اتفاق افتاد منجر به خسارت‌های سنگین به هواپیماهای جنگی و تجهیزات لجستیکی این پایگاه شد.

طبق اظهارات این مسئول که به نقل از روزنامه هآرتص اعلام شده٬ امکان جلوگیری از خسارت ده‌ها میلیون دلاری به این هواپیماها وجود داشت.با این حال افسر ارشد صهیونیستی مسئولیت این اتفاق را متوجه مقامات مدنی که مسئول جلوگیری از سیلاب باران هستند دانست.

این افسر اشاره کرد که این پایگاه در منطقه‌ای است که سیل در آنجا اتفاق می‌افتد و نیروی هوایی به تنهایی نمی‌تواند سیل را تخلیه کند. وی خاطرنشان کرد که تعدادی از این هواپیماها در پایگاه پیش از بروز سیلاب‌ها به منظور جلوگیری از خسارت به باندهای پرواز منتقل شدند؛ اما حدود 50 میلیون لیتر آب اضافی به سرعت وارد پایگاه شد.

روزنامه هآرتص همچنین به نقل از یک مسئول ارشد نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نوشت که هشت هواپیما در این پایگاه در اثر آبگرفتگی دچار خسارت شدند که 3 عدد از آنها آسیب جدی دیده‌اند.

از سوی دیگر شبکه 12 تلویزیون اسرائیل گزارش داد که ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد که میزان خسارت وارده به این هواپیماها چندین میلیون دلار تخمین زده شده؛ اما نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی توسط سانسور نظامی سعی در پنهان کردن این موضوع و جلوگیری از انتشار آن دارد.

طبق اطلاعات این شبکه تلویزیونی٬ نیروهای صهیونیستی در این پایگاه مجبور شدند تا تعدادی از مکانیک‌ها را که در سیلاب هایی که ارتفاع آنها در برخی مناطق به شش و نیم متر می‌رسید گیر کرده بودند نجات دهند.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی تصریح کرد که پنجشنبه گذشته با این فکر که ممکن است این خبر آسیب جدی به امنیت داخلی صهیونیست‌ها وارد کند٬ فشار زیادی بر سانسور نظامی برای جلوگیری از انتشار آن بود و پس از 3 روز و زمانی که سانسور نظامی متوجه شد نمی تواند جلوی انتشار این خبر را که به رسانه‌ها رسیده بود بگیرد٬ انتشار این خبر را تایید کرد.

به موازات آن٬ نیروی هوایی رژیم صهیونیستی٬ تحقیقات درباره عدم آمادگی پایگاه هوایی «حتسور» را برای مقابله با سیلاب‌ها با توجه به اینکه وضعیت آب و هوا از قبل مشخص است آغاز کرد و به این موضوع که چرا هواپیماها و تجهیزات بلافاصله پس از گیر کردن در سیل پاکسازی نشدند پرداخت.

این شبکه اضافه کرد که آبگرفتگی‌ها و سیلاب‌ها منجر به خسارت‌های مادی شد که ارزیابی‌های اولیه آن را 2 میلیارد شیکل (واحد پول اسرائیل) تخمین زده است٬ همچنین گزارش‌های شرکت‌های بیمه حاکی از افزایش میزان خسارت‌های اقتصادی است.

این شبکه همچنین گزارش داد که علاوه بر آن حدود نیم میلیارد شیکل برای جبران خسارت‌های شبکه راه‌ها و پروژه‌های زیرساختی به اضافه شبکه فاضلاب و تخلیه آب باران و شبکه برق و ارتباطات زمینی لازم است.

طبق گزارش شبکه 12 تلویزیون اسرائیل٬ نمایندگان شرکت‌های بیمه خسارت‌های وارده به اموال خصوصی را یک و نیم میلیارد شیکل تخمین زده اند که بیشتر آن متعلق به وسایل نقلیه غرق شده در سیل است و تا کنون بیش از 50 هزار درخواست برای جبران خسارت های شهرک نشینان صهیونیستی اعلام شده است.