مهاجرت معکوس، کابوس ۲۰۲۰ رژیم صهیونیستی

گروه جهان الف،   3981022119

بحران مهاجرت بی بازگشت‌ در جامعه اسرائیل تبدیل به یک چالش جدی شده  و رژیم صهیونیستی برای حل این بحران به یهودیان آفریقایی روی آورده است.

مهاجرت معکوس، کابوس ۲۰۲۰ رژیم صهیونیستی

به گزارش الف به نقل از پایگاه خبری الخلیج الجدید  اداره آمار مرکزی در اسرائیل گزارش دادکه میان سال‌های ۱۹۴۸ و ۲۰۱۷ حدود ۷۳۲ هزار اسرائیلی به خارج مهاجرت کرده و برنگشتند؛ البته این آمار جدا از تعداد فرزندان آنها که در خارج متولد شده‌اند است.

الخلیج الجدید اعلام کرد که بحران مهاجرت معکوس از جمله مهم‌ترین چالش‌هایی است که رژیم صهیونیستی با آن مواجه شده و به همین دلیل برای حل این بحران به استفاده از یهودیان آفریقایی روی آورده است.آمارهای فلسطینی و اسرائیلی نشان می‌دهد که تا پایان سال جاری پیش‌بینی می‌شود که تعداد یهودیان در فلسطین به ۶.۹۶میلیون نفر در مقابل ۷.۲ میلیون عرب برسد.

 پایگاه خبری الخلیج الجدید تاکید کرد که بنابراین٬ صهیونیست‌ها با توجه به اینکه حاکمیت رژیم صهیونیستی یک حاکمیت مهاجر و شهرک‌نشینی استعماری است٬مهاجرت معکوس یهودیان را یک مشکل بزرگ موجودیتی برای خود محسوب می‌کنند. لازم به یادآوری است که مهاجرت یهودیان به فلسطین٬ اساس برنامه‌های رژیم صهیونیستی برای تقویت حاکمیت عبری‌زبان‌ها و برافراشتن پرچم آنهاست.

طبق اطلاعات الخلیج الجدید روزنامه‌های صهیونیستی نیز تاکید می‌کنند که توجه به سمت اسرائیل یهودی در حال افول است؛ یک پدیده تازه در این خصوص مهاجرت مهاجران روسی به اسرائیل است که پس از دریافت گذرنامه اسرائیلی بلافاصله این کشور را ترک می‌کنند.این پدیده جدیدی است که اجازه مهاجرات یهودیان از سراسر جهان به اسرائیل را می‌دهد.

بر اساس نوشته های پایگاه خبری الخلیج الجدید این افراد به محض اینکه به امتیازاتی مانند پاسپورت اسرائیلی و «سبد جذب‌کننده» ( شامل معافیت‌های مالیات بر انواع کالاها و وجه مالی) را دریافت می‌کنند٬ به کشورهای اصلی خود باز می‌گردند و اغلب به سرعت زندگی در سرزمین‌های اشغالی را ترک می کنند.

الخلیج الجدید گزارش داد که طبق گزارش روزنامه صهیونیستی ماکور ریشون٬ در پایان نوامبر گذاشته٬ جامعه روسی‌زبان در سرزمین‌های اشغالی درباره تجارت کامل صحبت می‌کردند؛ جایی که این افراد در یک مدت کوتاهی وارد اسرائیل می‌شوند و حتی گاهی به مدت یک روز و حتی شاید در فرودگاه می‌مانند و بعد از اینکه پاسپورت اسرائیلی گرفتند٬ آنجا را ترک می‌کنند.

الخلیج الجدید افزود که این روزنامه تاکید می کند که پس از وضع قانون جدید برای گذرنامه اسرائیلی در سال ۲۰۱۷ تغییر قابل‌توجهی در این پدیده ایجاد شد. بر اساس این قانون٬ مهاجران جدید می‌توانند به جای یک سال انتظار برای دریافت پاسپورت٬ طی ۳ ماه آن را دریافت کنند.

پایگاه خبری الخلیج الجدید تصریح کرد که طبق داده‌های وزارت جذب و مهاجرت رژیم صهیونیستی٬ در سه سال گذشته حدود ۵۹ هزار و ۵۶۳ نفر از کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق به اسرائیل مهاجرت کرده و ۸۶ درصد از آنها معافیت‌های مالی و وجه مالی دریافت کرده و ۱۴ درصد نیز از این امتیازات استفاده نکرده‌اند.

طبق گزارش پایگاه خبری الخلیج الجدید این به آن معناست که ۸۵۰۰ نفر از آنها اصلا در اسرائیل زندگی نمی‌کنند. یکی از مسئولان آژانس یهودی اعلام کرد که این یک پدیده شناخته شده برای ماست و تعداد کسانی که گذرنامه اسرائیلی دریافت می‌کنند بدون آنکه در این منطقه بمانند٬ بسیار بیشتر از تعداد کسانی است که اعلام می‌شود.

 الخلیج الجدید اضافه کرد که از نظر این مسئول حدود ۲۵ درصد از کسانی که به عنوان مهاجر از کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق وارد اسرائیل می‌شود تنها برای کسب گذرنامه اسرائیلی این کار را می‌کنند و بلافاصله پس از دریافت آن مستقیم به کشور خود باز می‌گردند. مسئول مذکور ادامه داد که برخی از این افراد به اسرائیل می‌آیند و چند هفته  می‌مانند و پس از اینکه به بخشی از امتیازات و معافیت های مالی دست پیدا کردند٬ اینجا را ترک می کنند.

بر اساس اطلاعات الخلیج الجدید در یک سطح کامل‌تر٬ طبق اطلاعات منتشرشده از وزارت داخلی رژیم صهیونیستی٬ از آغاز سال ۲۰۱۲ تا پایان اکتبر ۲۰۱۹ حدود ۱۷۹۸۴۹ مهاجر وارد سرزمین‌های اشغالی شده‌اند که تنها ۲۵۳۷۵ نفر از آنها یهودی بوده‌اند.از سوی دیگر وزارت داخلی رژیم صهیونیستی و یا شریعت یهود٬ ۱۵۴۴۷۴ نفر از آنها را به عنوان یهودی به رسمیت نمی‌شناسند.

الخلیج الجدید اشاره کرد که در مقابل پس از اینکه پرتغال در ابتدای سال ۲۰۱۵ قانونی مبنی بر اینکه یهودیان از سراسر جهانیان می‌توانند گذرنامه پرتغالی بگیرند را وضع کرد٬ تعداد اسرائیلی‌هایی که خواستاردریافت گذرنامه پرتغالی هستند به شدت افزایش یافته است.

طبق نوشته های الخلیج الجدید گزارش روزنامه صهیونیستی یدیعوت احرونوت تاکید می کند که تا پایان آوریل گذشته٬ ۴۵ هزار و ۸۶ یهودی از سراسر دنیا که ۳۲ هزار و ۶۲۲ نفر از آنها اسرائیلی بودند٬ درخواست دریافت پاسپورت پرتغالی داده‌اند.

پایگاه خبری الخلیج الجدید ادامه داد که همچنین طبق گزارشی که دولت پرتغال منتشر کرده٬ تعداد اسرائیلی‌هایی که خواستار دریافت گذرنامه پرتغالی هستند به شکل قابل‌توجهی افزایش یافته تا جایی که در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۳ هزار و ۸۷۲ نفر از سراسر جهان چنین درخواستی داده‌اند که ۱۰ هزار و ۹۵۳ نفر از آنها یعنی ۷۹ درصد اسرائیلی بودند٬ همچنین در سال ۲۰۱۹ نیز ۱۸ هزار و ۹۵۳ نفر درخواست گذرنامه پرتغالی داده‌اند که باز هم ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر از آنها یعنی ۸۴ درصد اسرائیلی بوده‌اند.

بر اساس داده های پایگاه خبری الخلیج الجدید یکی از بارزترین دلایل افزایش خطر مهاجرت معکوس در جامعه صهیونیستی ٬کاهش احساس تعامل با حاکمیت عبری‌زبان‌ها در میان یهودیان کشورهای غربی است؛البته ناگفته نماند که این احساس در سایه نفوذ جریان مذهبی افراط‌گرای ظالمانه یهودی در سطوح مختلف زندگی در اسرائيل ایجاد شده است.