هشدار مجدد سفارت آمریکا در بغداد درباره سفر به عراق

گروه جهان الف،   3981022037

سفارت آمریکا در بغداد مجددا نسبت به سفر شهروندانش به عراق به دلیل وجود خطر تروریسم، آدم‌ربایی و درگیری مسلحانه هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، پس از گذشت چند روز از تنش میان ایران و آمریکا در پی به شهادت رسیدن سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در حمله موشکی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد، سفارت آمریکا در بغداد با صدور بیانیه‌ای بار دیگر با اشاره به اینکه هشدار درباره سفر به عراق همچنان در سطح چهار باقی خواهد ماند، اعلام کرد: شهروندان،‌ کارمندان و شرکت‌های آمریکایی در سراسر عراق در معرض خشونت، تهدید و آدم‌ربایی قرار دارند.

این سفارتخانه همچنین در بیانیه خود از شهروندانش خواست تا برای شرکت در درگیری‌های مسلحانه از طریق عراق به سوریه سفر نکنند چرا که احتمال دارد با خطرات شدید شخصی مانند ربایش، فوت یا زخمی شدن و یا خطرات حقوقی مانند بازداشت، اخراج یا پرداخت غرامت، روبه‌رو شوند.

در بیانیه سفارت آمریکا در بغداد آمده است، اقلیم کردستان عراق اعلام کرده که برای هر فردی که به صورت غیرقانونی وارد این منطقه شود، مجازات زندان تا ۱۰ سال تعیین خواهد کرد.

آمریکا در دوم ژانویه نیز به شهروندانش نسبت به سفر به عراق هشدار داده بود.