ترامپ: خواهان حمله به ایران نیستم

گروه جهان الف،   3981021047 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگویی درباره ارائه جزئیاتی حملات که آمریکا مدعی بود پیش از به شهادت رسیدن سردار سلیمانی قرار بود علیه منافع آمریکایی رخ دهد، ادعاهایی را مطرح کرد.

ترامپ: خواهان حمله به ایران نیستم

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه فاکس نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره این که چه جزئیاتی می‌توان درباره ادعاهایی که دولت آمریکا در توجیه به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی در فرودگاه بغداد به کار گرفته و مطرح کرده بود که «حملاتی قریب‌الوقوع» در حال برنامه‌ریزی بوده است، مطرح کرد و این اماکن و منافع آمریکایی چه محل‌هایی بوده‌اند،  با تکرار ادعاهای واهی‌ و بی‌اساسش گفت: احتمالا قرار بود که سفارت آمریکا در بغداد باشد. شما شاهد تجمعات پیرامون سفارت بودید. من از نیروهای مسلح‌مان خواستم که به آن‌جا بروند. آن‌ها گفتند فردایش خواهند رفت و من مخالفت کردم و گفتم باید امروز به آن‌جا[عراق] بروید.

ترامپ در ادامه مدعی شد: من می‌توانم بگویم که [هدف این حملات] می‌توانست چهار سفارت باشد. بغداد شروع شده بود. ما به آن پایان دادیم. این محل‌ها می‌توانستند مقرهای نظامی یا محل‌هایی دیگر باشند، اما قریب‌الوقوع بودند .

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت: من خواهان حمله[به ایران] نیستم. من می‌توانستم پنج بار یا ده بار حمله کنم. من خیلی احتیاط کرده‌ام چراکه نمی‌خواهم این کار را  انجام دهم. اما باید کاری انجام دهیم. باید در موقعیتی باشیم که بتوانیم کاری کنیم، حتی از جایگاه مذاکره.

او در ادامه به تحریم‌های اعمال شده آمریکا بر ایران، مدعی شد: آن‌ها وضعشان بد است و در سراسر کشورشان آشوب است.

ترامپ درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: آن‌ها نمی‌توانند توافق هسته‌ای داشته باشند. توافق هسته‌ای امضا شده در دولت اوباما 1.5 میلیارد دلار پول در اختیار ایران قرار داد. آن‌ها این پول را در همه جا خرج کردند. به یمن و تمام جاهای دیگر همچون سوریه نگاه کنید. وقتی ایران این پول را به دست آورد به جای قدردانی و این که بگویند بیایید باهم کنار بیاییم، مرگ بر آمریکا گفتند و وقتی توافق را هم امضا می‌کردیم این را می‌گفتند.

ادعاهای رئیس جمهور آمریکا در پی این مطرح می‌شود که طی چند روز گذشته با صادر کردن دستور به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی در فرودگاه بغداد طی حمله‌ای پهپادی، تنش‌ها بیش از پیش در روابط تهران-واشنگتن و در منطقه افزایش یافته است.

سپاه پاسداران ایران، در پی این اقدام ترویستی آمریکا عملیاتی انتقام جویانه علیه پایگاه نظامی آمریکا در عراق انجام داد.