روایت نشریه آمریکایی از واکنش دموکرات‌ها به حمله موشکی سپاه

گروه سیاسی الف،   3981018128

نشریه آمریکایی هیل در واکنش به حمله موشکی سپاه به پایگاه نظامی آمریکا در عین‌الاسد نوشت دموکرات‌ها انتظار این حمله را داشتند.

روایت نشریه آمریکایی از واکنش دموکرات‌ها به حمله موشکی سپاه

گزیده‌ای از مطلب این نشریه آمریکایی را به قلم مایک لیلیس بخوانید:

۱- حملات موشکی ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق به سرعت امواج غافلگیر‌کننده‌ای را در کنگره ایالات متحده ایجاد کرده و نمایندگان در تلاشند تا از جزئیات آگاهی یافته و پاسخی را طراحی کنند. اما حتی در مراحل اولیه انفجار خبر این رویداد، دموکرات‌ها توافقی مشترک داشتند: این حمله غیرمنتظره نبود. 

۲- دموکرات‌ها از ابتدا باور داشتند که حمله ایران پاسخی اجتناب‌ناپذیر به تصمیم ترامپ برای ترور ژنرال سلیمانی خواهد بود- تروری که دموکرات‌‌ها تاکید دارند انجام آن از سوی ترامپ دشمنی‌ها با تهران را افزایش داده است، بدون این‌که راهبردی برای مدیریت این بحران اندیشیده شده باشد. 

۳- باربارا لی، نماینده دموکرات و فعال ضد‌جنگ، می گوید: «متاسفانه، هر اقدام، اقدامی دیگر را به دنبال دارد... به نظرم همه ما منتظر اقدامی تلافی‌جویانه و تاسف‌انگیز بودیم.»

۴- استنی هویر، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان، نیز گفت: «اگر به شخصیتی مهم در کشوری دیگر حمله کرده باشید – حمله به ایرانی‌ها نه در داخل آن کشور، بلکه در عراق- نباید هیچ‌کس از اقدام نظامی تلافی‌جویانه‌ی آن کشور غافلگیر شود.»

۵- باربارا لی با انتقاد از ترامپ، گفت: «ما همیشه گفته‌ایم که این (اقدامات تهاجمی ترامپ) امنیت ملی ما را افزایش نمی‌دهد؛ این از نیروهای ما حفاظت نمی‌کند؛ این از شهروندان آمریکا حفاظت نمی‌کند. این اکنون یک چرخه‌ی فزاینده است.»

۶- هویر با تاکید بر این که آمریکایی‌ها نباید از اقدام تلافی‌جویانه ایران شگفت‌زده شوند، گفت: «برای مدیریت (پیامدهای ترور سلیمانی) اندیشه‌ای وجود داشت یا نداشت، برنامه استراتژیکی وجود داشت یا نداشت، اکنون ثابت شده که تهدیدهای جنگجویانه ترامپ برای ایجاد صلح و ثبات، مفید و کمک‌کننده نیست.»