توکلی تأیید کرد: انصراف ۱۱ نماینده فعلی و ادوار مجلس از سهامداری یک شرکت

گروه سیاسی الف،   3981018120 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس هیأت‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت با اشاره به نامه اخیر خود به رئیس قوه قضاییه، انصراف ۱۱ نماینده فعلی و ادوار از سهامداری یک شرکت را تأیید کرد.

توکلی تأیید کرد: انصراف ۱۱ نماینده فعلی و ادوار مجلس از سهامداری یک شرکت

به گزارش فارس، دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای که اخیراً خطاب به آیت‌الله رئیسی رئیس قوّه قضائیه منتشر کرده است، 11 نماینده ادوار و فعلی را نام برده که با یک سرمایه‌دار مسئله‌دار، شرکتی را تأسیس می‌کنند و بدون اینکه پولی پرداخت کنند به سهام‌داری آن شرکت دست می‌یابند.

در پی نامه توکلی، برخی از این نمایندگان اعلام کردند که این شرکت هیچ معامله‌ای صورت نداده و همه آنان از سهامداری شرکت انصراف داده‌‌اند.

در همین زمینه، خبرنگار فارس به‌سراغ احمد توکلی، رئیس هیأت مدیریه دیده‌بان شفافیت و عدالت رفت و توضیحات وی را جویا شد.

توکلی با اشاره به نامه خود به آیت‌الله رئیسی گفت: آنچه آن نامه می‌گفت این بود که ثروتمندان حرام‌خوار برای تثبیت جایگاه زراندوزی‌شان به نمایندگان و سایر صاحب‌منصبان طمع می‌کنند و در اشکال فریبنده در جلب حمایت آنان می‌کوشند. این زراندوزان برای این مقصد، پول خرج می‌کنند تا نفوذ را پیش‌خرید کنند؛ بنابراین نماینده وفادار به مردم و اسلام نباید به خودش اجازه چنین فعالیت‌هایی را بدهد.

وی ادامه داد: جمعی از آن ۱۱ نماینده در ملاقاتی در دفتر من گفتند که چند ماه پس از ثبت شرکت در حالی که هیچ فعالیتی در عمل صورت نگرفته بود، همه ما ۱۱ نفر رسماً از سهامداری شرکت انصراف دادیم.

رئیس هیأت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌داد که این ادعا درست است، تصریح کرد: این اقدام بازگشت و توبه از راه گناه و ناصواب است؛ یعنی وقتی پذیرفته‌اند که آن شرکت نباید تشکیل می‌شد، در واقع از راه اشتباه کناره گرفتند و عمل انجام شده را جبران کردند. قرآن می‌فرماید ان الحسنات یذهبن السیئات؛ اعمال نیکو کارهای زشت را از بین می‌برد.