اخبار ضدونقیض از تصمیم آمریکا برای خروج از کویت

گروه سیاسی الف،   3981018119 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

در حالی که رسانه‌ها به نقل از وزیر دفاع کویت از تصمیم آمریکا برای خروج از پایگاه عریفجان کویت خبر دادند، دقایقی بعد دولت کویت مدعی شد که این خبر درست نیست و سایت خبرگزاری هک شده است.

اخبار ضدونقیض از تصمیم آمریکا برای خروج از کویت

به گزارش فارس، رسانه‌های متعدد مثل شبکه خبری الجزیره امروز گزارش کردند، وزیر دفاع کویت از تصمیم آمریکا برای خارج کردن نیروهایش از پایگاه عریفجان در شهر کویت خبر داده است.

پایگاه خبری روسیا الیوم هم گزارش کرد، وزیر دفاع کویت گفته «ما نامه‌ای رسمی از فرمانده کمپ عریفجان (یک پایگاهی متعلق به نیروی زمینی ایالات متحده آمریکا در کویت) دریافت کردیم که اعلام کرده که طی سه روز همه نیروهای آمریکایی خارج می‌شوند». طبق آن خبر وزیر دفاع کویت گفته که «تصمیم خروج نیروهای آمریکایی غیرمنتظره بود و ما با وزارت دفاع آمریکا (در این خصوص) در ارتباطیم».

دقایقی از انتشار این خبر نگذشته بود که خبرگزاری کویت در توییترش مدعی شد که حسابش هک شده است. کونا نوشت: آنچه درباره سخنان منسوب به وزیر دفاع درباره خروج نیروهای آمریکایی از کویت منتشر شده، اصلا صحت ندارد. 

برخی ناظران سیاسی این اقدام کویت را تردید برانگیز توصیف می‌کنند چرا که دو روز پیش نیز بغداد از نامه وزارت دفاع آمریکا خبر داد که واشنگتن قصد آغاز خروج برخی از نیروها در عراق را آغاز کند اما ساعتی بعد وزیر دفاع آمریکا به این بهانه که نامه این وزارت بدون امضاست و رسمی نیست، اعتبار ندارد و آمریکا قصد خروج از عراق را ندارد. 

بامداد امروز (چهارشنبه) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از اجرای حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به پایگاه آمریکایی عین الاسد در غرب عراق خبر داد و اعلام کرد که این عملیات در انتقام از ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش انجام شد. 

پایگاه هوایی عین الاسد یک فرودگاه نیروی نظامی در استان الانبار در غرب عراق است و در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» مرکز استان الانبار قرار دارد. در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. در پایان سال ٢٠١٤، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در  ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت