گزینه های ایرانی مربیگری پرسپولیس چه کسانی هستند؟

گروه ورزشی الف،   3981018116 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

آنطور که از شواهد امر پیداست بازگشت کالدرون به تیم پرسپولیس با موانعی روبرو شده است و شاید جریان مشابه در استقلال در تیم پرسپولیس تکرار شود.

به گزارش "ورزش سه"، البته باشگاه پرسپولیس در تلاش است این مربی آرژانتینی را به بازگشت به تهران متقاعد کند. به خصوص که تیم تحت هدایت او در دور رفت بازی ها از نظر نتیجه تیم خوبی بوده است. هر چند از نظر سبک بازی نقدهایی به او وارد شد. به هر صورت هیچ بعید نیست کالدرون همان راهی را در پیش بگیرد که پیش از او استراماچونی رفته بود. در این صورت گزینه های متعددی برای حضور در راس کادر فنی تیم پرسپولیس مطرح هستند و به نظر می رسد مربی آتی تیم یکی از این 5 مربی باشد.

گفتنی است باشگاه پرسپولیس هنوز به طور رسمی در مورد نیامدن کالدرون به ایران خبری منتشر نکرده است و این نشان می دهد هم چنان در حال تلاش برای بازگشت این مربی به تهران می باشد. با این توضیحات می پردازیم به گزینه های مربیگری ایرانی تیم پرسپولیس:  

1-علی دایی

 علی دایی در گذشته دو بار با تیم پرسپولیس قهرمان جام حذفی شده است اما در لیگ برتر جام نگرفت. علی دایی که به تازگی به پیشنهاد ذوب آهن پاسخ منفی داده است آنطور که از راهروی فدراسیون فوتبال خبر می رسد یکی از گزینه های مربیگری تیم ملی هم هست. تیم ملی هم به نظر می رسد به دنبال مربی ایرانی است به این خاطر که شرایط اقتصادی فوتبال خوب نیست و تاکید مدیران بالادستی این است که هدایت تیم ها به مربیان ایرانی محول شود. هر چند برانکو هم شانس زیادی برای احراز این پست دارد. مربی ای که فوتبال ایران را به خوبی می شناسد و با مدیران فوتبالی ایران ارتباط خوبی دارد.

 

2- علی کریمی

علی کریمی در تیم های نفت و سپیدرود روزهای موفقی نداشت که به نظر می رسد بیشتر به خاطر مشکلات مالی دو تیم بود. علی کریمی در گذشته بارها و بارها به حضور در کادر فنی تیم پرسپولیس دعوت شد اما این حضور را نپذیرفت. او بعد از حضور در تیم هایی چون نفت گفت در حال ارزیابی خود در مربیگری است و در صورتی که به این نتیجه برسد که درمربیگری توانمند است به طور حتم این مسیر را ادامه خواهد داد. علی کریمی یک چهره خاص در فوتبال است. در حالی که خیلی ها برای رسیدن به نیمکت مربیگری تیم ملی تلاش می کنند او به راحتی نیمکت تیم ملی را رها کرد.

 

3-یحیی گل محمدی

یحیی گل محمدی ابتدای فصل هم گزینه مربیگری تیم پرسپولیس بود و دراینباره انصاری فرد با حمیدوای نشستی داشت اما باشگاه شهر خودرو راضی به این حضور نداشت و اینبار هم گفته تنها در صورتی به یحیی رضایت خواهد داد که بحث حضور او در تیم ملی مطرح باشد. یحیی پیش تر مربی پرسپولیس شده بود اما روزهای موفقی در این تیم نداشت و اینروزها تیم او در لیگ برتر با افت اندکی روبرو شده است. یحیی گل محمدی در حال حاضر از نگاه طرفداران تیم پرسپولیس گزینه ایده آلی است. بعید است دراین برهه با توجه به حضور شهر خودرو در لیگ قهرمانان آسیا این باشگاه به یحیی اجازه حضور در تیم پرسپولیس را دهد.

 

4-مهدی تارتار

 مهدی تارتار در دور رفت بازی ها به همراه نفت مسجد سلیمان تنها تیم بدون شکست بازی ها بود. تیم او در آزادی پرسپولیس را شکست داد و در مشهد تیم شهر خودرو را با شکست بدرقه کرد. بازیکن سابق پرسپولیس اما مشکلی برای جدایی از تیم نفت ندارد چرا که شنیده می شود در قرارداد او بندی قرار دارد که در صورت دریافت پیشنهاد از تیم پرسپولیس می تواند اردوی نفت را ترک کند. صعود به لیگ برتر به همراه پارس جنوبی جم و کسب عنوان پنجمی در اولین فصل حضور در لیگ برتر نشان می دهد این مربی جوان پرسپولیس روزهای روشنی را پیش رو دارد. جالب اینکه بدانید مهدی تارتار سال ها پیش در زمان مدیریت انصاری فرد در تیم راه آهن به جرگه مربیان فوتبال کشور پیوست و مسیر سختی را تا به امروز تجربه کرده است.

 

5-مهدی مهدوی کیا

مهدی مهدوی کیا تا اکنون به مربیگری در تیم های ایرانی چراغ سبز نشان نداده است. او حتی در برهه ای پیشنهاد کار در تیم های ملی پایه ایران را هم قبول نکرد. مهدی که کلاس های مربیگری را در آنسوی مرزها تجربه کرده است تجربیات حرفه ای و گرانبهایی را پشت سر گذاشته است و طبیعی است اگر پیشنهاد از سوی پرسپولیس به طور جدی مطرح شود روی این موضوع متمرکز شود. مهدی مهدوی کیا در آلمان و در تیم های پایه ای باشگاه هامبورگ مربیگری کرده اما حضور در راس کادر فنی تیم پرسپولیس می تواند چالش جدی او در مربیگری باشد. البته می توان به این نکته هم اشاره کرد مهدی کمی از فضای لیگ برتر دور است.