مخاطبین الف درباره راز محبوبیت حاج قاسم و انتقام سخت چه گفتند؟

گروه سیاسی الف،   3981018107 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبین «الف» را ذیل مطالب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

مخاطبین الف درباره راز محبوبیت حاج قاسم و انتقام سخت چه گفتند؟

مخاطبین الف ذیل مطلبی که راز محبوبیت شهید حاج قاسم سلیمانی را از ایشان جویا شده بود نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*بنظرم در حرف آسانه ولی در عمل خیلی سخت، شما خودتون را جای حاج قاسم بذارید، ایشان در میان کسانی بود که تقریباً همه از مزایای مسئول بودنشون نهایت استفاده رو می کردن، اما ایشان فقط به هدف فکر میکرد ، امنیت ایران، وبنده ندیدم که در هیچ شرایطی جهت گیری داشته باشه ، بنظرم در پس این شخصیت حتما اراده قوی برگرفته از حمایت خداوند بوده

*روحشان شاد ایشان بر خلاف دیگر سران به اعتقادشان عمل کرده و پای آن ایستاد وقتی جایی میدیده باید بجنگند خود جلودار میشد نه اینکه فقط تربون داری کند و شعار بدهد اگر گفته شهادت میخواهد دنبالش رفته حقوق خود را در پائین ترین سطح میگرفته و در همه حال از قشر متوسط جلوتر نرفته میتوانسته از موقعیتش برای خود و خانواده اش میلیاردها استفاده بردارد و برای کمک به کشاورزی بهترین زمینها را تصاحب کند و برای امور خیریه بهترین مکانها را در پایتخت به نام خود بزند ووو ولی به گفته امام خمینی عمل کرده و همه اقشار مردم را در انقلاب سهیم دانسته و گروه گرایی و هیئت من و هیئت او نداشته و برای نجات ایران و همه مردم ایران کار کرده .

*همین که یک سردار و دارای بالاترین نشان افتخار نظامی در جمهوری اسلامی (نشان ذوالفقار) و سپبهد ، میگه روی سنگ قبرم بنویسید سرباز سلیمانی نشان دهنده روح بزرگ اوست. این سخن او بسیار معانی دارد و حد اقل راحت ترین برداشت از سخن او این است که مردم بدانند در حالی که اینهمه به شخصیت او احترام می گذارند او خود را سرباز وطن و ولی فقیه میداند و هر کسی ایشان و عقایدش را تایید کرده است باید همچون او رفتار کند و او را الگو قرار داده و وطن پرست و پیرو ولایت فقیه باشد . بهتریت قدر دانی و حمایت از زحمات و دست آورد های این سردار وارسته همین است .

*او نه یک فرد بلکه صاحب مکتبی بود به نام مقاومت . این مکتب ریشه در تشیع و اهل بیت و لایت مداری دارد . این مکتب به او راه رسم خدمت صادقانه و جهاد خستگی ناپذیر را آموخته است . به نظرم باید ویژه گی های او بررسی و از آن در اموزشگاهها و مدارس و دوره های مدیریتی بهره برد

*این شهید بزرگوار چند ویژگی داشت: ا-دنبال قدرت نبود 2-دنبال پست و مقام نبود 3-دنبال ثروت اندوزی نبود 4-همه خانواده این مرد بزرگ در داخل کشور زندگی میکردندو گرین کارت نداشت و نداشتند. 5-مردمی بود 6-خاکی و باصفا بود و هزاران شاخصه های دیگر

*سخت کوش بود. نه اینکه پشت میز نشینی که وعده های دروغ بدهد اگر می گفت انتقام خون مظلوم را می گیرم می گرفت. از خود گذشته بود برای خود پست و مقام و زندگی مرفه مانند سران نمی خواست. به فکر مردم سرزمینش بود.بهشت برین جایگاهش.

*فقط برای خدا کار می کرد نه برای خودش، مردم مدار بود و افراد را به خودی و غیر خودی تقسیم نکرد. تکبر و غرور و خود بزرگ بینی نداشت و هیچ گاه خودشو بهتر و بالاتر از دیگران نمی دانست.خوب است همه مسئولین کشوری و لشکری به اعمال و رفتار خودشان بپردازند و محاسبه کنند کجای کارند و به عملکرد و رفتار خودشان چه نمره ای می دهند بهتر عمل و رفتار کنند تا انسجام و وحدت بوجود آمده حفظ شود. یقینا قلب ها بی خودی برای کسی به تپش نمی افتد.

*عزت و ذلت به دست خداست و این رو در زندگی شهید سلیمانی به وضوح میشه دید. نه دنبال دوربین‌ها، نه سخنرانی‌های چند ساعته، نه خودنمایی، نه داغ بر پیشانی... توی عکس بالا ببینید که پیشانی ایشون خاکی شده، چون توی میدان جنگ دارن نماز می‌خونن. همه، تأکید می‌کنم همه مسئولان جمهوری اسلامی باید ازشون یاد بگیرن. با همه اختلاف نظرهایی که ممکنه با جمهوری اسلامی داشته باشم، اما فدایی ایشون هستم...

*1.بیشتر انرژی خودراصرف وظیفه اصلی خود می‌کرد وکمتر به سخنرانی سیاسی میپرداخت ۲.با مردم خود مهربان بود وحتی لغتی بی ادبانه حتی نسبت به دشمن بی ادب خود نشنیدیم ۳.هیچ سواستفاده از مقام خود تاکنون از ایشان نشنیدیم.

*ژست حزب اللهی نمی گرفت. خودی و غیر خودی نمی گفت. اهل جذب بود و نه دفع. دافعه اش برای امثال ترامپ بود و نه مردم کوچه و بازار. با اصول گرا و اصلاح طلب هر دو خوب بود و همه را مومن تر از خود می دانست. برای خود به دلیل حزب اللهی بودن مزایای خاص قائل نبود. و هزاران دلیل دیگر.

*ايشان مدرك ديپلم داشت آيا نميتونست دكترا داشته باشه مثل بقيه .. غيره چرا موفق بود چون دنبال دكترا و غيره نبود

***

یادداشتی با عنوان «اگر نمی‌خواهیم حاج قاسم‌های دیگری شهید شوند...» درباره ضرورت انتقام سخت از آمریکا در الف منتشر شد. تعدادی از نظرات کاربران الف درباره این موضوع را می‌خوانید:

*مشکل نویسنده و بسیاری از تحلیلگران و سیاستمداران ما این است که دنیا را عرصه دادگاه می دانند و تصور می کنند در دنیا قاضی هست که حق را به این یا ان بدهد. متاسفانه دنیا دادگاه نیست. دنیا محل تقابل و کشاکش قدرتهاست. هرکه قدرتش و ابزار رسانه ای ان بیشتر است حرفش را در نهایت پیش می برد. هیچکس دنیا را بهتر از حاج قاسم درک نمی کرد. فقط یک نمونه: در سه سال اخیر چه اندازه نیروهای طرفدار ایران و نزدیک به حاج قاسم هدف حملات متعدد هوایی و موشکی اسراییل در سوریه قرار گرفتند؟ ولی حاج قاسم عوض برخورد احساسی با این حملات تصویر بزرگتر و هدف بزرگتر را می دید.مگر نه این است که هدف نتانیاهو از این حملات اجبار ایران به ترک سوریه یا اقدام احساسی از سوی ایران بود. ولی حاج قاسم برای شکست برنامه نتانیاهو و این هدف بزرگتر هزینه های کوچکتر ار با صبوری استراتژیک به جان خرید و در نهایت حتی با خون خود.

*(در پاسخ به کامنت بالا) اینها قصه ست . دنیای امروز یک جنگل وحشی و بی قانونه که تنها شرط بقا ، قدرتمند بودنه . دلیل ریخته شدن خون سردار سلیمانی ، ترسو بودن و عقب نشینی های بی حد و مرز دولت و مجلس فعلی ایرانه . و این تازه اول راهه . اگر این افراد باز هم مثل قبل به رفتار عاجزانه و ذلیلانه خودشون در برابر امریکا و اروپا ادامه بدن ، چیزی از ایران باقی نمی مونه .

*می توانید بگویید خساراتی که در صورت عدم واکنش به کشورمان وارد خواهد چه خواهد بود؟؟ شما مثل اینکه متوجه جان مایه این مقاله نشده اید که عدم واکنش یعنی دقیقا دعوت آمریکا به حمله نظامی به ایران یعنی همان چیزی که شما از ترس آن می گویید هیچ واکنشی انجام ندهیم یه ضعیف عمل کنیم. دوست عزیز کمی بادقت حرکت های ترامپ را بررسی کنید بعد دم از خویشتن داری بزنید ایشان ابتدا هر سه ماه در خصوص تمدید تعلیق تحریم ها بازی در می آورد و هیچ واکنش مناسبی را شاهد نبود سپس از اعلام کرد از برجام خارج خواهد شد باز هم ناصحان فرمودند واکنش نشان ندهید زیرا احتمال درگیری بالا می رود از برجام خارج شد و فضای انتقادی علیه ترامپ در آمریکا بالا گرفت ولی ما با عدم واکنش قاطع کمک کردیم تا ترامپ و عملکردش در آمریکا درست ارزیابی شود و سپس افزایش تحریم ها و تشدید آنها و حتی تروریست خواندن سپاه باز هم هیچ واکنش جدی از سوی ما را به دنبال نداشت و تنها سیگنال های دربدر مذاکره با آمریکا را صادر کردیم یعنی دقیقا گفتیم شما هر چه به سر ما می آورید هیچ کاری نخواهیم کرد الان دقیقا به ما حمله نظامی کرده است و باز هم عده ای می گویند از ترس جنگ کاری نکنید مطمئن هستم اگر فردا روزی تهران هم بمباران کند باز هم شما و عده ای می گویید چرا جنگ بیائید ببینید چه لطماتی کشور ما خواهد خورد ؟؟؟!!!! دوست عزیز خداوند کسانی که از جهاد در راه حق می ترسند و آن را بی مقدار و احیانا مضر می دانند را به ذلت وعده داده است حالا خود دانید باز هم بفرمایید به توجیه سکوت ومماشات در قبال تحرکات رو به گسترش آمریکا علیه کشورمان شما دقیقا می گویید برای عدم ورود به جنگ هر چه شما بکنید ما هیچ کاری نمی کنیم یعنی اگر موشک به قلب تهران هم بزنند شما می گویید سکوت کنیم؟؟ نگویید نمی شود و امکان ندارد و مجامع بین المللی اجازه نمی دهند یا دیگران اعتراض خواهند کرد!!!!! تجربه نشان داده وقتی خودتان می ترسید دیگران هیچ اهمیتی به شما نخواهند داد و اصولا عدم واکنش یعنی جسارت بخشیدن به تجاوز بیشتر

*به نظر من ، همه افراد کاخ سفید ، در برابر یک تا موی دور افتاده شهید قاسم سلیمانی ارزش ندارند که از آنها انتقام گرفته شود چه برسد به افراد فرو دست آنها . بهترین انتقام از کاخ سفید ، ادامه راه شهید سلیمانی است که چنین آنها را به جنون و سرگردانی کشانده است . بهترین و عقلانی ترین انتخاب برای انتقام از آنها این است که ما آنها را در انتظار یک رعب و ترس وحشت دائمی قرار دهیم و همانند یک مجرم و جنایتکار در انتظار تقاص در بند کشیم و همیشه در حق مقابله به مثل ، طلبکار آنها باشیم . و کاری عجولانه و کم ارزش در برابر خون شهید سلیمانی انجام ندهیم که به نفع آنها تمام شود و کار را خاتمه یافته تلقی کنند ، البته فرصت انتقام سخت و خوار کننده در زمان مقتضی و مناسب همیشه وجود خواهد داشت

*شما مطمئن باشید اگه پاسخی به این جنایت آمریکا داده نشود خطر جنگ بیشتر از زمانی است که پاسخی محکم داده شود چون در صورت عدم پاسخ گستاخی آنها بیشتر خواهد شد و بهترین زمان برای پاسخ دادن نزدیک به انتخابات آمریکا هست که بیشترین نفع برای ایران و ضرر برای آمریکا خواهد داشت