۴۰۵ دوگانه‌سوز رکورددار افزایش قیمت بازار

گروه اقتصادی الف،   3981018002

بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودروهای دوگانه‌سوز گوی سبقت را در افزایش قیمت از دیگر انواع خودرو ربودند.

 به گزارش دنیای اقتصاد، در بازار خودرو هر تیبا صندوق دار با افزایش نیم میلیونی، ۶۴ میلیون تومان فروخته شد. تیبا دو نیز با افزایشی مشابه به ۶۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. ساینا بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۶۹ میلیون تومان ماند. این میان کوبیک دنده‌ای برخلاف دیگر خودروهای سایپا حدود یک میلیون تومان ارزان شد و به قیمت ۷۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به دست متقاضیان رسید. 
 در این میان هر سمند ال ایکس با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی با نرخ ۸۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار عرضه شد. پژو ۴۰۵ جی ال ایکس نیز در ادامه روند قبلی خود با افزایش یک میلیون تومانی فایل شد و با قیمت ۸۳ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد. این میان جی ال ایکس دوگانه سوز با افزایش قیمت سه میلیون تومانی به ۱۰۳ میلیون رسید.
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار امروز ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده و به ۹۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. پژو ۲۰۶ صندوق‌دار پا را فراتر گذشته و حدود یک میلیون تومان گران شده. قیمت روز پژو ۲۰۶ صندوق‌دار در حال حاضر ۱۱۸ میلیون تومان است. در این بین پژو ۲۰۶ تیپ ۵ تغییری نسبت به روز گذشته پیدا نکرده و در بازار با نرخ ۱۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.  
امروز پژو پارس بر خلاف روند کلی بازار حرکت کرد و کاهش قیمت ۲۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد.قیمت روز پژو پارس در حال حاضر ۱۰۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. رانا هم امروز از روند افزایش قیمت محصولات ایران خودرو پیروی نمی‌کند و همچنان روی نرخ ۹۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان متوقف شده است. دانگ‌فنگ وضعیت مشابهی دارد و بدون تغییر نسبت به روز گذشته در بازار ۱۶۳ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.  
انواع مدل‌های دنا امروز بیشترین افزایش قیمت را در بین محصولات ایران خودرو به نام خود ثبت کرده‌اند. دنا معمولی در بازار دو میلیون تومان گران شده و به ۱۳۴ میلیون تومان رسیده است. دنا پلاس پا را فراتر گذاشته و با افزایش قیمت سه میلیونی به استقبال مشتریانش آمده. امروز دنا پلاس تیپ ۱ در بازار ۱۵۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. موج افزایش قیمت در بازار خودرو دنا پلاس توربو را سه میلیون تومان دیگر گران کرده و به ۱۸۷ میلیون تومان رسانده است.