ریاض از جامعه جهانی خواست تا مانع پیچیده‌تر شدن اوضاع منطقه شود

گروه جهان الف،   3981017169

کابینه عربستان امروز (سه‌شنبه) از جامعه جهانی خواست تا به مسئولیت‌های خود در قبال تضمین امنیت و ثبات عراق و منطقه عمل کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از  خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، ترکی بن عبدالله الشبانة، وزیر رسانه‌ای عربستان پس از برگزاری نشست کابینه به ریاست محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد در نشست کابینه بر لزوم تضمین امنیت و ثبات و ممانعت از هر آنچه که ممکن است منجر به پیچیده‌تر شدن اوضاع در نتیجه افزایش تنش‌ها شود، تاکید شد.

وی همچنین گفت: در این نشست همچنین تاکید شد که جامعه جهانی باید مسئولیت‌هایش را برای اتخاذ اقدامات لازم جهت تضمین امنیت منطقه و ثبات آن بر عهده بگیرد و به آن‌ها عمل کند.

الشبانة خاطر نشان کرد: در این نشست، عربستان مخالفت خود را با تشدید تنش نظامی و مداخله‌های ترکیه در امور لیبی اعلام کرد و این امر را مغایر با اصول و منشورهای بین‌المللی و همچنین مغایر با موضع عربی که از سوی اتحادیه عرب اتخاذ شده است، دانست و تاکید کرد که مداخله ترکیه در امور لیبی تلاش‌های سازمان ملل برای حل بحران لیبی را از بین می‌برد و امنیت لیبی و منطقه عربی را تهدید می‌کند.

وزیر رسانه‌ای عربستان عنوان داشت: در این نشست همچنین بر اهمیت تقویت راه‌های همکاری در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی میان کشورها برای تحقق منافع مشترک، تقویت امنیت و ثبات در سطح منطقه‌ای و جهانی تاکید شد.