سعید جلیلی: آمریکا باید از منطقه خارج شود

گروه سیاسی الف،   3981017042

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر انتقام نگیریم دشمن جری می‌شود و جلوتر می‌آید، گفت: انتقام سخت این نیست که آمریکا یکی را زده و ماهم یکی را بزنیم. آنها باید شکست بخورند و از منطقه خارج شوند.

به گزارش ایسنا، سعید جلیلی در برنامه نگاه یک با بیان اینکه امام خمینی(ره) فرمود که مردم ما از مردم دوران پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) بهتر هستند. آنچه در این دو روز دیدیم، صدق گفته امام(ره) را نشان داد. مردم امروز عصاره فضایل خودشان را در یک چهره دیدند و با تمام وجود در قدردانی از آن شخصیت حاضر شدند. قاسم سلیمانی تبلور ظهور اراده یک ملت بود. او با همین نگاه توانست طعم شکست را به بسیاری از روسای جمهور آمریکا بچشاند.

وی ادامه داد: فهد شاه سعودی خودش که گفت ۲۸ میلیارد دلار برای نابودی ایران به صدام داده است اما الان ۳۰ سال است که هیچکس جرات نزدیکی به مرزهای ایران را ندارد. امثال حاج قاسم‌ها مقابل این جریان‌ها ایستادند و امنیت حاصل شد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حرکت ملت ما ثابت کرد خیلی از ادعاهای دنیا مثل دموکراسی و مبارزه با ترور توخالی است، تصریح کرد: سکوت جریان‌های بین‌المللی را هم در همین مسیر ببینید. ترور شهید سلیمانی و ابومهدی نشان دهنده دشمنی عمیق و کینه سنگین آمریکاست. این رفتار عمومی آمریکاست نه فقط ترامپ. کسی می‌تواند یک مصداق بیاورد و بگوید این حادثه ترور نبوده است؟ کسی که مدعی ابرقدرتی است امروز به این استیصال رسیده است. این ترور یعنی همان ابرقدرتی هم پوچ است و وجود ندارد.

جلیلی با اشاره به اینکه عادت آمریکاست که هرجا حضور نظامی داشته، مانده است، گفت: هنوز آنها در ژاپن حضور دارند. ژاپنی‌ها رای به اخراج آنها دادند اما دولت گفت نمی‌تواند آمریکایی‌ها را بیرون کند. ۱۰ سال قبل نخست وزیر ژاپن گفت که با شعار اخراج آمریکا رای آورده اما چون شدنی نیست باید استعفا دهد و داد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا علاوه‌بر قدرت اقتصادی و سیاسی به یک ابزار نرم برای ترساندن ملت‌ها اتکا می‌کند. ترساندن راه پیروزی آنهاست. باطل السحر این قدرت، نترسیدن است. ایران چون نترسید توانست این موفقیت‌ها را بدست آورد. امروز شاه و صدامی که جلوی ملت ایستادن کجا هستند؟ قاسم سلیمانی نماد شجاعت و نترسیدن بود و به همین دلیل امروز مردم به او تعظیم می‌کنند. شهید سلیمانی بارها گفت که قدرت آمریکا بسیار کمتر از چیزی است که ادعا می‌کند.

جلیلی تاکید کرد: انتقام سخت این نیست که آمریکا یکی را زده و ماهم یکی را بزنیم. آنها باید شکست بخورند و از منطقه خارج شوند. این توان را ایران و کشورهای منطقه دارند که اتفاقا مبتنی بر تجربه مقاومت ۴۰ ساله است نه مبتنی بر شعار و حرف.  با کسی که منطق زور دارد گفتگو نمی‌کنند. امروز منطق ما اقتدار است.

وی در پایان گفت: انتقام خواست ملت و حتمی است. انتقام یعنی دشمن را باید از کار خودش پشیمان کرد. اگر انتقام نگیریم دشمن جری می‌شود و جلوتر می‌آید.