گوآیدو از ریاست مجمع ملی ونزوئلا کنار گذاشته شد

گروه جهان الف،   3981015174

رسانه‌های داخلی ونزوئلا گزارش دادند، در پی رای‌گیری مجمع ملی ونزوئلا بر سر تداوم ریاست خوآن گوآیدو بر این مجمع برای دومین سال متوالی، او در این رای‌گیری شکست خورده و از این سمت کنار گذاشته شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، براساس گزارش‌ها لوییز پارا با حمایت بلوک موسوم به سرزمین مادری در این مجلس و برخی قانون‌گذاران اپوزسیون به عنوان جانشین خوآن گوایدو تعیین شده و فرانکلین دوارته و خوزه گرگوریو نوریگا به عنوان معاون‌های اول و دوم رئیس مجلس ملی ونزوئلا تعیین شده‌اند.

گزارش شده که خوآن گوایدو، پلیس ونزوئلا را متهم به تلاش برای جلوگیری از ورود او به ساختمان مجلس ملی این کشور کرده و همچنین یکسری نماینده‌های اپوزیسیون نیز در آستانه رای‌گیری این مجلس را ترک کرده و جلوی ورود آنها به مجلس گرفته شد.

گوایدو و هم‌پیمانانش که مخالف نیکولاس مادورو هستند، انتخاب پارا را نامشروع دانسته و گفتند: نشست برای رای‌گیری که منجر به انتخاب او شد بدون حضور حداقل تعداد لازم از قانون‌گذاران تشکیل شده است.

طبق گزارش رسانه‌های داخلی ونزوئلا، گوایدو در بیرون از ساختمان مجلس ونزوئلا مشاجره تندی با افسران امنیتی داشته و گفته که این اقدام آنها در سد کردن راهش برای ورود به این مجلس بی‌سابقه و یک کودتای پارلمانی است.

گوایدوی 36 ساله ماه ژانویه گذشته خودش را به عنوان رئیس‌جمهور موقت خودخوانده به جای مادورو اعلام کرد. این اتفاق کمی بعد از آن افتاد که مادورو برای دومین دور ریاست‌جمهوری خود سوگند یاد کرده بود.

با این حال گوایدو بلافاصله از سوی آمریکا و هم‌پیمانان اروپایی‌اش و هم‌پیمانانش در آمریکای لاتین به رسمیت شناخته شد.