خبر نیویورک تایمز درباره آماده باش موشک های بالستیک ایران

گروه جهان الف،   3981015111 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از مقامات این کشور نوشت واحدهای موشک های بالستیک ایران در سراسر این کشور به حالت ارتقاء آماده باش درآمده اند. 

خبر نیویورک تایمز درباره آماده باش موشک های بالستیک ایران

به گزارش الف به نوشته نیویورک تایمز به نقل از یک مقام آمریکایی، همزمان با تشدید تنش بین ایران و آمریکا در خصوص ترور ژنرال قاسم سلیمانی، سازمان های جاسوسی آمریکا متوجه  شده اند که ایران شدت آماده باش واحدهای موشکی بالستیک خود را افزایش داده است. 

نیویورک تایمز به نام این مقام آمریکایی اشاره نکرده است. 

سایر مقامات آمریکایی گفتند مشخص نیست که آیا ایران در حال پراکنده کردن واحدهای موشکی بالستیک خود است تا مانع حمله آمریکا شود یا این که در حال بسیج واحدها برای یک حمله گسترده علیه اهداف آمریکا و یا متحدانش در منطقه است. 

نیویورک تایمز از موشک های بالستیک ایران به عنوان "قلب ارتش ایران" یاد کرده است. 

به نوشته این روزنامه، توییت های دونالد ترامپ در خصوص آنچه که آمادگی واشنگتن برای حمله به 52  هدف در ایران خوانده، به دنبال گزارش این سازمان های جاسوسی نوشته شده است. 

نیویورک تایمز در بخشی دیگر از این گزارش افزود در حالی که مقامات ارشد آمریکایی می گویند حملات پهبادی علیه قاسم سلیمانی، قطعا مانع از حملات بیشتر ایران شده است، برخی مقامات دولتی نسبت به منطق این حملات ابراز  بدبینی کرده اند. 

نیویورک تایمز نوشت مقامات نظامی آمریکا گزینه ترور قاسم سلیمانی را در فهرستی در اختیار ترامپ قرار داده بودند، و در کمال ناباوری متوجه شدند وی این طرح را تایید کرده است. 

" آنها تصور نمی کردند که او این گزینه را قبول کند. در تمام جنگ هایی که از حملات 11 سپتامبر 2001 تاکنون رخ داده، مقامات پنتاگون اغلب گزینه های غیرمحتمل را در اختیار روسای جمهور قرار داده اند تا سایر گزینه ها، پذیرفتنی تر به نظر برسند." 

به گفته مقامات وزارت دفاع آمریکا "بعد از مخالفت ابتدایی با گزینه ترور سلیمانی در 28 دسامبر و موافقت با حمله به گروه های شیعه تحت الحمایه ایران، چند روز بعد آقای ترامپ با دیدن گزارشات تلویزیونی در خصوص حملات این گروه ها به سفارت آمریکا در بغداد، بسیار عصبانی شد."

این منابع افزودند با وجود اختلاف بین مقامات دولتی درباره حمله به منافع آمریکا از جمله سفارت خانه ها، کنسولگری ها و نیروهای نظامی آمریکایی در سوریه، عراق و لبنان، ترامپ چنین تصمیمی گرفت. 

به نوشته نیویورک تایمز برخی مقامات درباره منطق حمله به ژنرال سلیمانی ابراز بدبینی کرده اند. در حالی که "مایک پومپئو" وزیر خارجه و "مایکل پنس" معاون ترامپ بیشتر از هر کسی دیدگاه های تندروانه برای پاسخ به ایران داشته اند. به گونه ای که دفتر پنس بر نشست ها و جلسات منتهی به حمله نظارت داشت. در صورتی که "مارک اسپر" وزیر دفاع و ژنرال "مارک میلی" فرمانده ستاد مشترک ارتش، از اظهار نظر درباره این مقاله خودداری کرده اند. سخنگوی ژنرال میلی البته بدون اشاره به جزییات گفت برخی توضیحات که سایر منابع می دهند اشتباه است و این که او درباره مکالمات صورت گرفته بین ژنرال میلی و رئیس جمهوری، توضیح نخواهد داد.