تماس تلفنی وزرای خارجه روسیه و چین درپی به شهادت سردار سلیمانی

گروه جهان الف،   3981014164

وزرای امور خارجه روسیه و چین درباره پیامدهای به شهادت رسیدن سردار سلیمانی در اقدام تروریسی دولت آمریکا گفت‌وگو کردند.

 به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری اردوپوینت، وانگ یی وزیر امور خارجه چین و سرگئی لاوروف وزیر امور خارچه روسیه، روز شنبه در گفت‌وگویی تلفنی درباره پیامدهای به شهادت رسیدن سردار سلیمانی فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران در اثر حمله آمریکا، صحبت کرده و بر ضرورت کاهش تنش و احترام به استقلال کشورها تاکید کردند.

در بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه چین مطرح شده است: چین از نزدیک، افزایش تنش میان آمریکا و ایران را دنبال کرده و با هرگونه اقدام نظامی در روابط بین‌المللی مخالف است. ماجراجویی‌های نظامی غیرقابل قبول هستند.

در بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه روسیه درباره تماس تلفنی وزرای خارجه این دو کشور نیز آمده است: وزرای این دو کشور، بر غیرقابل قبول بودن به کار گرفتن نیروی نظامی که تخطی از منشور سازمان ملل می‌باشد و همچنین بر ضرورت احترام همگان به اقتدار و تمامیت ارضی کشورها، تاکید کردند.

اظهارات وزرای امور خارجه این دو کشور در پی این مطرح می‌شود که پنتاگون، بامداد روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران را طی یک حمله هوایی به شهادت رسانده است.

خبر شهادت سردار سلیمانی، صبح دیروز، از سوی سپاه پاسداران ایران نیز تایید شد.