پامپئو با سران عراق و امارات درباره ایران گفت‌وگو کرد

گروه جهان الف،   3981014129

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت‌وگوهایش با مقام‌های منطقه بعد از ترور سردار سلیمانی، امروز هم با سران عراق و امارات عربی متحده گفت‌وگو کرده است.

به گزارش فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز شنبه گفت تلفنی با سران عراق و امارات عربی متحده گفت‌وگو کرده است.

وی در مورد تماسش با «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق، ترور سردار «قاسم سلیمانی» را «اقدامی دفاعی» خوانده و مدعی شده است که واشنگتن به «تنش‌زدایی متعهد است.»

او در گفت‌وگو با «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی و حاکم عملی امارات هم مدعی شده است که این ترور با هدف «محافظت از نیروهای آمریکایی در خارج» انجام شده است. او در ادامه نوشته است: «امارات هم از ادامه اقدامات تحریک‌آمیز ایران نگران است. ایالات متحده به تنش‌زدایی متعهد است.»

پامپئو در دو روز گذشته و بعد از ترور سردار سلیمانی و همراهانش در عراق، در تماس تلفنی متعدد با مقام‌های منطقه دائما این اقدام غیرقانونی را «دفاعی» توصیف کرده و مدعی شده که واشنگتن به دنبال افزایش تنش نیست.

دیروز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هم ادعا کرد که این ترور با هدف «جلوگیری از جنگ و نه آغاز جنگ» انجام گرفته است.

ترور سردار سلیمانی با محکومیت گسترده در جبهه مقاومت روبرو شده و هم ایران و هم متحدان جمهوری اسلامی تأکید کرده‌اند که با انتقامی سخت، به این ترور پاسخ خواهند داد. واشنگتن از بیم پاسخ ایران، به اتباع خود توصیه کرده فورا از عراق خارج شوند.