کویت و اردن بر خویشتنداری و کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کردند

گروه جهان الف،   3981014024

کویت و اردن در پی جنایت آمریکا در ترور سردار حاج «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» نایب رئیس سازمان الحشد الشعبی در بغداد، خواستار خویشتنداری و کاهش تنش‌ها در منطقه شدند.

کویت و اردن بر خویشتنداری و کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کردند

به گزارش فارس، یک منبع مسئول در وزارت خارجه کویت گفت که این کشور با نگرانی تحولات تأسف‌بار در عراق و استمرار تنش‌ها در منطقه را دنبال می‌کند.

روزنامه کویتی«القبس» بدون اشاره به نام این مسئول کویتی به نقل از او نوشت که کویت پیش از این درباره پیآمدهای خطرناک تنش‌ها بر امنیت و ثبات منطقه هشدار داده بود.

این مسئول کویتی خواستار نهایت خویشتنداری و درایت در برابر این تحولات و توسل به راهکارهای سیاسی به منظور دور کردن منطقه از تنش‌ها و خطرات بیشتر، شد.

او همچنین جامعه جهانی را به عمل به مسئولیت تاریخی خود در حفظ امنیت و ثبات این منطقه پویا در سطح جهان و کاهش تنش‌ها در آن فراخواند.

از سوی دیگر وزارت خارجه اردن با اشاره به اینکه تحولات عراق را با نگرانی شدید دنبال می‌کند، بر اهمیت همکاری برای حمایت از امنیت عراق و ثبات آن تأکید کرد.

«ضیف‌الله الفایز» سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن بر ضرورت تلاش برای مهار بحران و کاهش تنش‌ها تأکید کرد و گفت که در صورت استمرار این تنش‌ها، پیآمدهای زیادی به دنبال خواهد داشت.

طبق گزارش وبگاه اردنی«عمون»، الفایز همچنین بر ضرورت دور نگه داشتن منطقه از پیآمدهای بحران‌های جدید از طریق توسل به راهکارهای سیاسی و برقراری روابط منطقه‌ای بر اساس اصول حسن همجواری و عدم مداخله در امور داخلی کشورها، تأکید کرد.

بامداد روز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.