توضیح درباره اظهارات آملی‌لاریجانی درباره لوایح CFT

گروه سیاسی الف،   3981012080 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام انتشار برخی مطالب به نقل از رئیس این مجمع درباره لوایح «سی‌اف‌تی» و «پالرمو» را گزینشی مشوش، غیردقیق و در برخی موارد تحریف شده خواند که به هیچ عنوان قابل استناد نیست.

 توضیح درباره اظهارات آملی‌لاریجانی درباره لوایح CFT

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام انتشار برخی مطالب به نقل از آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی درباره لوایح «سی‌اف‌تی» و «پالرمو» را با عنایت به وجود مستندات کامل سخنان وی، گزینشی مشوش، غیردقیق و در برخی موارد تحریف شده خواند که به هیچ عنوان قابل استناد نبوده و انتشار آن به شکل گزینشی و تحریف شده برخلاف موازین اخلاقی و شرعی است.

روابط عمومی مجمع همچنین تصریح کرد مواضع رسمی راجع به این لوایح پس از جمع بندی نهایی در جلسه مجمع اعلام خواهد شد.

 پیشتر برخی رسانه‌ها به نقل از رئیس مجمع تشخیص مصلح نظام در درس خارج فقه وی نوشته بودند: اگر از من شخصاً نظرم را بپرسید، پالرمو و CFT به شدت برای امنیت ملی خطرناک هستند به ویژه CFT که بسیار خطرناک‌تر است.

جلسه عصر روز گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام با دستورکار بررسی ابعاد الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم موسوم به «سی‌اف‌تی» با حضور اعضاء برگزار و پس از بحث، ادامه بررسی آن به جلسه بعدی مجمع موکول شد.

در این جلسه یک گزارش اجمالی از موضوع مطرح و مقرر شد وزارتخانه‌های «امورخارجه» و «اقتصاد و اموردارایی» به پرسش‌های جدیدی مجمع پاسخ دهند.

لایحه «سی‌اف‌تی» که امروز پیرامون آن در مجمع تشخیص مصلحت نظام، بحث و تبادل‌نظر شد، یکی از لوایح ذیل «کارگروه اقدام مالی» موسوم به «اف‌ای‌تی‌اف» است.