اسلامی: تا پایان دولت ۱۷۰۰ کیلومتر ریل به خطوط ریلی کشور اضافه می‌شود

گروه اقتصادی الف،   3981010077

وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان دولت، ۱۷۰۰ کیلومتر ریل جدید به خطوط ریلی کشور اضافه می‌شود که این پروژه‌ها هم شامل خطوط جدید است و هم راه اندازی خطوط دوم و ایمن سازی خطوطی که در سنوات گذشته راه اندازی شده را در بر می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی در حاشیه مراسم افتتاح مترو کرج به هشتگرد که امروز سه شنبه دهم دی ماه با حضور رئیس جمهور برگزار شد،  با اشاره به اینکه افتتاح این دست پروژه‌ها گامی در راستای  کاهش خودرو محوری به عنوان یکی از اهداف دولت است، اظهار کرد: با افتتاح این پروژه‌ها شاهد کاهش سفر با خودرو و پررنگ شدن سفرهای ریلی هستیم.

وی ادامه داد: تا پایان دولت، ۱۷۰۰ کیلومتر ریل جدید به خطوط ریلی کشور اضافه می‌شود که این پروژه‌ها هم شامل خطوط جدید است و هم راه اندازی خطوط دوم و ایمن سازی خطوطی که در سنوات گذشته راه اندازی شده را در بر می‌گیرد.

وی اظهار کرد: از میان این پروژه‌ها می‌توان به تکمیل چهار خط تهران - کرج و خط دوم کرج-قزوین اشاره کرد.

این مسئول تاکید کرد: این پروژه‌ها کمک می‌کند مردم در شمال اتوبان تهران- کرج از طریق مترو و در جنوب آن با قطارهای بومی تردد داشته باشند که این امر نقش به سزایی در کاهش ترافیک این مسیر به ویژه در محدوده کردان دارد.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم کنار گذر جنوبی که ۱۶۰ کیلومتر آزاد راه است را به بهره برداری برسانیم گفت:  امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم ۵۸۰ کیلومتر آزاد راه به آزاد راه‌های کشور اضافه کنیم که یکی از این آزادراه‌ها آبیک به گرمسار است و می‌تواند بار بزرگ ترافیک را از اتوبان کرج خارج و باعث می‌شود البرز نشینان به آرامشی برسند.

وزیر راه با اشاره به تلاش برای تسریع در تکمیل پروژه همت گفت: امیدواریم با همکاری مدیریت شهری تهران و کرج  این پروژه به سرعت تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: بدون شک افتتاح پروژه‌های راه نقش به سزایی در افزایش آسایش و آرامش مردم، کاهش ترافیک و سهولت در تردد خودروها خواهد داشت.