علیرضا زاکانی: روحانی رئیس‌جمهور شرایط جنگ نیست

گروه سیاسی الف،   3981009154

عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: اگر شرایط جنگ است اساساً ما آرایش جنگی نگرفته‌ایم و رئیس‌جمهور ما اصلا رئیس‌جمهور شرایط جنگ نیست.

به گزارش فارس، علیرضا زاکانی عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی عصر امروز (دوشنبه) در جمع اساتید دانشگاه خوارزمی تهران به اظهارات امروز حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در توجیه وعده های عمل نشده خود در زمان تبلیغات ریاست جمهوری واکنش نشان داد.

زاکانی خاطرنشان کرد: از چنین شخصیتی خیلی بعید است که نداند ما از ابتدا در جنگ بودیم؛ توجیه کردن خیلی اشتباه است. لااقل برای مردم و اندیشمندان جامعه حداقلی از حافظه تاریخی قائل باشیم. 

نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: آمریکا همان آمریکا و ترامپ همان ترامپ است. چرا چنین وضعیتی داریم؟ مردم امروز در سختی به سر می برند. نمی توان گفت این جنگ و سختی مربوط به دوره جنگ است. روحانی می‌گوید چون عرصه جنگ است و وعده من مربوط به دوره صلح بوده از من انتظار نداشته باشید؛ این فرافکنی و توهین به مردم و اندیشمندان جامعه است.

وی افزود: انتقاد به این موضوع از این جهت نیز وارد است اگر شرایط جنگ است اساسا ما آرایش جنگی نگرفته‌ایم و رییس جمهور ما اصلا رییس جمهور شرایط جنگ نیست. چرا وقتی سیل می آید ایشان به جنوب کشور و کیش می رود؟ و آلودگی هم اوج می‌گیرد رییس جمهور ما به شمال نقل مکان می‌کند؟

وی در بخشی از اظهارات خود گفت: امروز سالروز ۹ دی است. ۹ دی تجلی اراده خدا است که از آستین ملت ایران خارج شد.

زاکانی با بیان اینکه فتنه و فتنه گری خواهد بود، گفت: باید دید ما چه نسبتی با این فتنه و فتنه‌گری‌ها داریم؟ و چه نقشی می توانیم در جلوگیری از فتنه ها ایفا کنیم؟

وی خاطرنشان کرد: اگر در جنگ صفین، عمار یک ساعت دیرتر شهید می‌شد فتنه اشعث را نمی دیدید و مالک کار را تمام کرده بود.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم افزود: عمار که شهید شد، اشعث به فتنه گری پرداخت و کاری کرد که ورق جنگ برگشت و پس از چندماه مذاکراتی که صورت گرفت آنی شد که نباید می‌شد.

وی خطاب به اساتید حاضر در این نشست گفت: نقش شما اساتید صرفا شناخت و نجات خود نیست، بلکه باید نجات دیگران را باید بر عهده بگیریم و اگر کشور در معرض مشکلات مختلف قرار گرفت، نقش خود را ایفا کنیم.

زاکانی به برنامه دشمنان برای شکست و به انحراف کشیدن انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران اشاره و تصریح کرد: دشمن بعد از اینکه نتوانست جلوی انقلاب اسلامی را بگیرد تلاش کرد آن را منحرف کند و اولین انحراف از زمان دولت موقت صورت گرفت.

عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: آنها (دولت موقت) اهل انقلابی‌گری نبودند چون نگاهشان به انقلاب غلط بود. می‌گفتند دوره انقلاب گذشت و مردم در خانه ها بنشینند و کار را به ما بدهند تا ما اداره کنیم. وقتی که مسیر انقلاب پیدا کرد و از گردونه خارج شدند اعلام کردند که انقلاب به بن بست رسیده که امام (ره) خطاب به آنها گفت انقلاب به بن بست نرسیده بلکه شما به بن بست رسیده‌اید.

وی یادآور شد: دشمن تلاشش را معطوف به مقابله با انقلاب کرد و اولین گام را با ضد انقلاب برداشت و تلاشی را از طریق ضد انقلاب علیه جمهوریت و اسلامیت نظام شکل داد و بنا داشد که ظرفیت کشور را معطوف به خود کند و همراه با جنگ بیرونی انقلاب را به زیر بکشد.