نتانیاهو حمله آمریکا به عراق را به پامپئو تبریک گفت

گروه جهان الف،   3981009142

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با وزیر خارجه آمریکا، به وی بابت حمله به مواضع نیروهای مسلح عراق تبریک گفت.

به گزارش فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در در تماس تلفنی با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا، به وی بابت حمله به مواضع نیروهای مسلح عراق تبریک گفت.

در بیانیه سخنگوی دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی، آمده است که وی «در تماس تلفنی با وزیر خارجه پامپئو، حمله هوایی ایالات متحده علیه شبه نظامیان حامی ایران را تبریک گفت.»

پیش از این هم «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از این حمله استقبال کرده و آن را یک نقطه عطف در منطقه خوانده بود.

کاتص شب گذشته در این مورد نوشت: «بیانیه پنتاگون مبنی بر اینکه نیروهای ایالات متحده در پاسخ به حمله به نیروهای ائتلاف، به ۵ مرکز سازمان حزب‌الله در عراق و سوریه حمله کرده‌اند، یک نقطه عطف در برابر عملکرد نیروهای مورد حمایت ایران است. اگر ایرانی‌ها در فهم ماهیت و قدرت ایالات متحده خطا کنند، ضرباتی خواهند خورد که هرگز نظیر آن را نخورده‌اند.»

ارتش آمریکا شب گذشته با متهم کردن «الحشد الشعبی» به حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا، چند مقر الحشد الشعبی را که زیرمجموعه نیروهای مسلح عراق قرار دارد، بمباران کرد.

در جریان این اقدام که با محکومیت گسترده جریان‌های عراقی روبرو شده، نزدیک به ۳۰ نفر شهید و تعداد زیادی نیز زخمی شده‌اند. دولت عراق با محکوم کردن این اقدام واشنگتن، بمباران مواضع نیروهای عراقی را ناقض توافقنامه‌های دوجانبه میان بغداد و واشنگتن توصیف کرده است.