راز میزبانی کویت از هیات ضد ایرانی

گروه جهان الف،   3981009111

یک رسانه عرب زبان با اشاره به به میزبانی کویت از یک هیات ضد ایرانی آنرا اقدامی خطرناک به ویژه با توجه به توان دفاعی و نظامی این کشور قلمداد کرده است.

به گزارش مهر، رأی الیوم در مطلبی با اشاره به دیدار مرزوق الغانم رئیس پارلمان کویت با یک شخصیت ضد ایرانی و نیز برگزاری نشست ضد ایرانی در کویت آورده است: کویت اینبار وارد محدوده ممنوعه ایران شد و انتقاد تهران را به دنبال داشت و این موضعش سوالات بسیاری به وجود آورد.

این رسانه می‌نویسد: اگر کویت تصمیم به ایفای نقش محوری همسو با کشورهای خلیج فارس گرفته است به اعتقاد تحلیلگران؛ این بسیار خطرناک و بزرگ‌تر از حد و اندازه آن است و کویت تحمل آنرا ندارد به ویژه که توان دفاع و نظامی آن؛ مخصوصاً پس از پرواز پهپاد بر فراز کاخ امیر کویت و جولان دادن در حریم هوایی این کشور و خروج آن به سلامت از کویت مورد تردید قرار دارد.

این رسانه در ادامه با یادآوری تصرف سریع کویت از سوی صدام آورده است: مرزوق الغانم رئیس مجلس امت کویت با استقبال از هیأتی ضد ایرانی، اقدامی ممنوعه از نگاه ایران انجام داد. الغانم به عنوان قوه مقننه در کنار دولت و امیر کویت از سه گانه های قدرت در کویت است و این خشم ایران را برانگیخت و سوالاتی درباره اینکه آیا این دیدار اهداف دیگری داشته به وجود می‌آورد. الغانم علاوه بر دیدار با تکریم از حکیم الکعبی و اعطای نشان سپر نظامی، اعتراض ایران را دوچندان کرد.

رأی الیوم نوشت: آنچه خشم شدید ایران را به دنبال داشت فقط دیدار الغانم با الکعبی نبود بلکه میزبانی کویت از نشست ضد ایرانی و گروهی که ایران آنرا گروه تروریستی می‌داند، بود. تاکنون رئیس پارلمان کویت توضیحی درباره علت دیدار با این شخصیت ضد ایرانی نداده است.

این رسانه آورده است: رسانه‌های سعودی به شدت به استقبال موضوع رفتند و از تشدید تنش میان تهران و کویت سخن گفتند؛ اما کویت بر احترام به حاکمیت ایران تاکید کرد و در دیداری که خالد الجارالله معاون وزیر خارجه کویت با محمد ایرانی سفیر ایران در کویت داشت، این موضوع یعنی احترام به حاکمیت ایران را اعلام کرد و از اقدامات قانونی در برخورد با برگزار کنندگان نشست ایرانی سخن گفت.

رأی الیوم در پایان نوشت: به نظر می‌رسد موضع رسمی کویت در راستای کاهش تنش با تهران است؛ اما دیدار الغانم با رئیس هیأت الاحوازی و تکریم وی، سوالات بسیاری را در محافل ایران درباره اینکه عدم موافقت جهات رسمی تا چه

اندازه آنگونه که الجارالله اعلام کرده است، واقعیت دارد، مطرح خواهد کرد و اینکه اقدامات قانونی که الجارالله علیه برگزار کنندگان نشست ضد ایرانی گفته است چه خواهد بود؟