لاریجانی: دولت اصلاح ساختار را در لایحه بودجه ۹۹ ناقص اعمال کرد

گروه سیاسی الف،   3981009077

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ گفت: رئیس مجلس اعلام کرد که دولت اصلاح ساختار را در لایحه بودجه ۹۹ ناقص اعمال کرده و اعضای کمیسیون تلفیق این اصلاح ساختار را به طور کامل در بودجه اجرایی کنند.

لاریجانی: دولت اصلاح ساختار را در لایحه بودجه ۹۹ ناقص اعمال کرد

محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نشست امروز صبح کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 گفت: در جلسه امروز رئیس مجلس با حضور در نشست کمیسیون توضیحات و توصیه‌هایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ درباره لایحه بودجه به اعضا ارائه کرد.

وی افزود: رئیس مجلس عنوان کرد که دولت اصلاح ساختار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در لایحه بودجه سال آینده به طور ناقص اعمال کرده و اعضای کمیسیون در روند بررسی بودجه اصلاح ساختار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به طور کامل اجرا کنند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 اظهار داشت: لاریجانی بر این نکته تاکید کرد که اعضای تلفیق کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به گونه‌ای پیش ببرند که وابستگی بودجه با درآمدهای نفتی کمتر و درآمدهای پایدار غیرنفتی در بودجه دیده شود.

پورمختار خاطرنشان کرد: رئیس مجلس گفت که به عنوان مثال می‌توان درآمدهای مالیاتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در بودجه افزایش داد و یک راه آن این است که جلوی فرارهای مالیاتی گرفته و یا اینکه از خانه‌های خالی مالیات اخذ شود.

وی افزود: رئیس مجلس عنوان کرد که در حوزه درآمدهای گمرکی در بودجه از کالاهای وارداتی به کشور بر اساس ارز نیمایی عوارض دریافت شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 اظهار داشت: لاریجانی همچنین تاکید کرد که روند کار بررسی بودجه به گونه‌ای طی شود که ما بتوانیم تا 12 بهمن کار بررسی و تصویب بودجه در مجلس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به پایان برسانیم.

پورمختار خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون در جلسه امروز خود مصوب کردند که واحدهای مسکونی شهری که مصرف آب آنها از میزان الگوی مصرف بیشتر باشد، هزینه آب آنها به ازای هر مترمکعب 20 تومان محاسبه می‌شود و در مورد دریافت هزینه آب، برق و گاز از واحدهای تولیدی نیز چنانچه مصرف آنها کمتر از سقف تعیین‌شده به عنوان الگوی مصرف باشد، افزایش هزینه نخواهند داشت.