پژمانفر: کسری بودجه حداقل ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی در سال آینده قطعی است

گروه اقتصادی الف،   3981008135

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با تاکید بر اینکه با این نحوه‌ بودجه‌ریزی کسری بودجه حداقل ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت در سال آینده قطعی است و باید به فکر جبران آن باشیم، گفت: می‌دانیم که ما قادر به فروش یک میلیون بشکه در روز نیستیم.

به گزارش فارس، نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی عصر امروز در همایش «قفل بودجه/بررسی و تحلیل لایحه بودجه 99» که در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران در حال برگزاری است، گفت: مهمترین ضعف لایحه بودجه در بین اشکالات فراوانی که دارد پیامی است که به جامعه منتقل میکند که پیام آشفتگی و بی‌نظمی در برنامه‌های جاری دولت است.

وی افزود: در بودجه عمرانی حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار قرار دادیم که قرار است از محل فروش نفت تامین شود اما میدانیم که ما قادر به فروش یک میلیون بشکه در روز نیستیم.

پژمانفر با تاکید بر اینکه با این نحوه‌ی بودجه‌ریزی کسری بودجه حداقل ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت قطعی است و باید به فکر جبران آن باشیم، اظهار داشت: ۷۵ درصد کل بودجه دولت در اختیار شرکت‌های دولتی است که در بودجه ۹۹ افزایش چشمگیر داشته است. متاسفانه بیشترین انحراف بودجه‌ای در شرکت‌های دولتی اتفاق می‌افتد و باید نظارت‌ها در این حوزه افزایش یابد و بر فعالیت این شرکت‌ها انضباط حاکم شود.