نظارت بر قیمت‌ها تا «شب عید»

گروه اقتصادی الف،   3981008078 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: طرح نظارت بر قیمت‌ها تا شب عید ادامه می‌یابد.

محمد علی اسفنانی، مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران در گفت‌وگو با فارس، در مورد افزایش قیمت برخی از کالاها پس از اجرای سیاست بنزینی دولت گفت: در روزهای اول شوک موجود از این اتفاق وجود داشت و ممکن بود این تصور در بین مردم  باشد که خدمات گران می شود اما امروز تا حدی این نگرانی ها کنترل شده است.

وی افزود: تاثیر مستقیم افزایش قیمت ناشی از سیاست بنزینی در برخی از کالاها بسیار کم بوده اما در برخی زمینه ها مانند مسافربرهای شخصی شاهد افزایش حداقل دو برابری کرایه ها بوده ایم که به این تخلفات ورود و با آنها برخورد لازم را داشته ایم و وانت بارها هم تا ۵۰ درصد کرایه های خود را افزایش داده اند که به طور قطع به این موضوع هم ورود خواهیم کرد و مردم نگرانی نداشته باشند.

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: بنابراین نمی توان به طور قطع گفت که افزایش قیمت حامل های انرژی قیمت همه کالاها را گرانتر کرده چراکه در اربعین دیدیم افزایش قیمت بلیط هواپیما بسیار زیادتر از حد معمول بود.

وی با اشاره به اینکه از دستگاه قضا در بحث اختیارات قانونی درخواست کمک کرده‌ایم، ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که حق مردم ضایع نشود و قیمت ها افزایش نیابد.

اسفنانی گفت: به طور مثال در شب یلدا برای فروش میوه و آجیل ورود کردیم تا گران‌فروشی رخ ندهد و همین طور در بحث توزیع گوشت گرم نیز سیاست هایی اتخاذ شده تا گوشت ارزان به دست مردم برسد.

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران تاکید کرد: اقدامات سلبی مانع افزایش قیمت نمی‌شود و با اینکه پرونده‌های گرانفروشی امسال در مقایسه با سال‌های گذشته کمتر شده اما طرح نظارت بر قیمت‌ها را تا شب عید ادامه خواهیم داد.