گزارش اختصاصی الف تیر مزدوران رژیم سعودی در جنوب غرب استان صعده یمن به سنگ خورد؛ دفع حملات در حومه کوه « الدود» پس از چند ساعت درگیری سنگین و نفسگیر

گروه جهان الف،   3981008022 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
تیر مزدوران رژیم سعودی در جنوب غرب استان صعده یمن به سنگ خورد؛ دفع حملات در حومه کوه « الدود» پس از چند ساعت درگیری سنگین و نفسگیر

به گزارش گروه بین الملل الف، از جنوب غرب استان صعده در شمال یمن خبر می رسد، گروهی از عناصر مزدور تحت فرمان رژیم سعودی عملیات گسترده ای را از مناطق در تصرف علیه مواضع رزمندگان یمنی در حومه کوه « الدود» انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی مستقر در منطقه که در آماده باش کامل بودند متوجه تحرکات و حملات مزدوران سعودی و به سرعت وارد عمل شدند و با آنان در این محور درگیر شدند تا از پیشروی ها جلوگیری کنند.

رزمندگان یمنی پس از چند ساعت درگیری سنگین و نفس گیر موفق شدند حملات نیروهای مزدور رژیم سعودی را به طور کامل دفع و شماری از آنان را کشته و زخمی کنند؛ سایر مزدوران هم پس از محتمل شدن ضربات مهلک از منطقه عقب نشینی کردند.

در جریان درگیری ها و خنثی کردن حملات نیز خسارت های زیادی به تجهیزات نظامی عناصر مزدور سعودی وارد آمد؛ یگان توپخانه رزمندگان یمنی نیز نقش ویژه ای را با هدف قرار دادن تجمع مزدوران سعودی در دفع حملات ایفا کرد.

به گزارش گروه بین الملل الف، نیروهای مزدور تحت فرمان رژیم سعودی در تلاش بودند با پیشروی در حومه کوه « الدود»، نفوذ خود را در جنوب غرب استان صعده افزایش دهند که با واکنش قاطع رزمندگان یمنی ناکام ماندند و با شکست روبه رو شدند.

تامین امنیت جنوب شرق استان جیزان عربستان هم هدف دیگر نیروهای مزدور سعودی از انجام عملیات در محور جنوب غرب استان صعده یمن بود؛ این عملیات به دلیل نزدیک بودن به مرزهای مشترک شمال استان حجه یمن نیز اهمیت زیادی داشت.

اهمیت عملیات مزدوران سعودی و البته شکست آنان در محور جنوب غرب استان صعده زمانی بیشتر مشخص می شود که کوه الدود از محور جنوب به شمال استان حجه متصل می شود و در محور جنوب شرق استان جیزان عربستان واقع شده است.

در حال حاضر، بخش هایی از مناطق جنوب غربی استان صعده که در نزدیکی مرز جنوب شرق استان جیزان عربستان واقع شده اند (محورشرقی و جنوب شرقی کوه الدود) در اشغال نیروهای مزدور رژیم سعودی هستند.

«الملاحیط، مثلث مران، الظاهر، کوه طیبان، کوه ظهر الحمار، المنزاله و...» از جمله مناطقی در جنوب غرب استان صعده ( شمال یمن) به شمار می آیند که  در سال های گذشته به اشغال عناصر مزدور سعودی درآمده اند.

اشغال این مناطق باعث شده که جاده شهر صعده در مرکز استان صعده به شهر «حرض» در شمال استان حجه مسدود شود؛ از منطقه « المدافن» در استان حجه و نزدیکی مرزهای مشترک با استان جیزان عربستان خبر می رسد، رزمندگان یمنی ضربات سنگینی را به نیروهای مزدور وارد کردند.

استان جیزان در جنوب غرب عربستان واقع شده که از محور جنوب و جنوب شرق با استان های « صعده و حجه» یمن هم مرز است؛ بخش هایی از شرق و جنوب شرق این استان در سال های گذشته به کنترل رزمندگان یمنی در آمده است.

به گزارش گروه بین الملل الف، خبرها از جنوب غرب استان نجران حاکیست، یگان موشکی جبهه مقاومت انصارالله پس از دریافت اطلاعات دقیق، مواضع و تجمع سعودی ها را در پایگاه نظامی فرماندهی تیپ 19 مرزبانی در منطقه « بئر عسکر» هدف قرار داد؛ دهها تن از سعودی در جریان این حمله کشته و زخمی شدند و به تجهیزان نظامی آنان خسارت های زیادی وارد شده است.