چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان؛ جامعه‌ای آکنده از جاسوسان

گروه جهان الف،   3981008013

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) امروز شنبه از اقدام ریاست سازمان اطلاعات و امنیت عربستان در 'ارائه فراخوانی مبنی بر تشویق شهروندان به معرفی کردن معارضان و مخالفان دولت به مراکز امنیتی' خبر داد.

 به گزارش خبرنگاران جوان، اقدام ریاست سازمان اطلاعات و امنیت عربستان در واقع فقط می‌تواند عملیات سازمان یافته برای تبدیل جامعه عربستان به جامعه‌ای آکنده از جاسوسان باشد که هدفش ایجاد ترس و رعب و وحشت در دل تمام شهروندان و سرکوب افکار مردم قبل از تبدیل ان افکار به سخن و یا اقدامی عملی است.

همچنین در این فراخوان آمده است که هدف از آن تاکید بر اهمیت نقش شهروندان در معرفی سریع اماکن مشکوک که ممکن است تروریست‌ها و یا افراد تحت تعقیب و یا گروهک‌های تروریستی و افراد مشکوک در آنجا حضور داشته باشند و نیز معرفی کسانی که به نظر می‌رسد افکاری افراطی و یا در مخالفت با دولت دارند.

تحریک شهروندان علیه یکدیگر به بهانه اطلاع از محل حضور معارضان دولت و افراد مشکوک بی تردید مشکلاتی را درمیان عربستانی‌ها ایجاد خواهد کرد؛ زیرا سبب خواهد تا برخی افراد که با یکدیگر اختلاف شخصی دارند، از این قانون سوء استفاده کنند و بدین ترتیب باعث ایجاد فتنه میان شهروندان و یا حتی اعضای یک خانواده خواهد شد؛ چه بسا پدر به پسرش و برادری به برادرش شک خواهد کرد و زندگی برای مردم جهنم می‌شود.

به نظر می‌رسد که هدف از این قانون زمینه سازی برای به قدرت رسیدن بن سلمان باشد؛ زیرا فقط با ایجاد ترس و رعب در دل مردم می‌توان زمینه را برای پادشاهی بن سلمان فراهم کرد. چرا که در جامعه‌ای که ترس و وحشت بر آن حاکم است، امکان هرگونه مخالفت و اعتراض از مردم سلب می‌شود. از سوی دیگر اقدامات امنیتی بن سلمان طی سال‌های اندک گذشته موجب زندانی شدن بسیاری از علما و فعالان حقوق بشر و دانشگاهیان و وبلاگ نویسان و دیگر فعالان شده بود در حالی که جهان غرب به خاطر سرازیر شدن سالانه میلیارد‌ها پول به جیبش، در مقابل این جرم و جنایت‌ها سکوت اختیار کرد.