کرباسچی: شاید عارف فکر کرده سنگین‌تر است که کاندیدا نشود

گروه سیاسی الف،   3981006036 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
کرباسچی: شاید عارف فکر کرده سنگین‌تر است که کاندیدا نشود

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به اینکه اصولگرایان نمی توانند شعار نجات اقتصاد ایران را بدهند، گفت: اصولگرایان نمی‌توانند چنین ادعایی را کنند چون خیلی از مشکلات اقتصادی مرهون عملکرد دوره‌ای است که خیلی از اصولگرایان سرکار بودند، این وضعیت را ایجاد کردند و دولت آقای روحانی هم در این مدت نتوانسته است کشور را از گرداب اقتصادی که در دوره تسلط کامل اصولگرایان بود نجات دهد.

وی افزود: خیلی از گرفتاری‌های اقتصادی که دولت دارد، مربوط به کارشکنی‌های جناحی است که الان ادعای نجات اقتصاد را دارند. بعید میدانم کسی این حرف ها را باور کند.

این چهره سیاسی اصلاح طلب همچنین درباره تصمیم عارف برای کاندیدا نشدن در انتخابات مجلس یازدهم، گفت: نمی‌دانم چرا آقای عارف ثبت نام نکرده است، شاید ایشان یک طرحی برای انتخابات ریاست جمهوری دارند و می‌خواهند وقتشان را بیشتر در آن زمینه بگذارند، یا شاید فکر کردند رای نمی‌آورند و سنگین‌تر این است که حضور پیدا نکنند، یا شاید هم  دیده‌اند در مجلس کار مهمی را پیش نبرده‌اند و با خود گفته‌اند چه دلیلی دارد به مجلس بروم و یک صندلی را اشغال کنم.

کرباسچی درباره چرایی استقبال کمرنگ چهره های شاخص اصلاح طلب از کاندیداتوری در انتخابات پیش رو اظهار داشت: چهره‌های اصلاح طلب نیروهای فعال و خوبی هستند، اما همیشه این افراد به دلیل پرونده‌ها و حرف و حدیث‌هایی که یک زمانی بوده است مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند. به خاطر این که فضا متشنج نشود، عموم کسانی که فکر می‌کردند ممکن است از فیلتر شورای نگهبان یا بقیه دستگاه‌ها عبور نکنند، ثبت‌نام نکردند، این که دلیل نمی‌شود نخواهند از انتخابات استقبال کنند.

او در پاسخ به این سوال که «برگ برنده اصلاح طلبان در انتخابات مجلس چیست؟» گفت: من فکر می‌کنم هر گروه سیاسی اگر بخواهد در جامعه جایگاهی پیدا کند، اولین مسئله اش این است که صداقتش و روراست بودنش را با مردم مطرح کند. من گمان می‌کنم اگر اصلاح‌طلبان نقصی در کارشان بوده است را صادقانه اعلام کنند، اگر جایی کوتاه آمدند یا خلاف کردند، کسانی در بین شان بودند که حد توقعی که از اصلاح‌طلبان است عمل نکردند یا کلا در دوره‌ای که مسئولیتی داشتند، فعال نبودند، این‌ها را به مردم بگویند، این صداقت می‌تواند سرمایه مهم باشد. به نظرم اگر اصلاح‌طلبان با صداقت با مردم حرف بزنند، سرمایه خوبی باشد، هر چند ممکن است در عملکرد به دلیل شرایطی که در کشور است، نتوانسته باشند تمام خواسته‌ها را جامه عمل بپوشانند. هیچ توقعی وجود ندارد که یک سیاست‌مدار آنچه که وعده می‌دهد، عینا جامه عمل بپوشاند، فعالیت سیاسی منوط به کار و فکر یک شخص نیست و عوامل متعددی بر آن تاثیر می‌گذارد.