گزارش اختصاصی الف از آخرین تحولات جنگ یمن/ نقره‌داغ شدن مزدوران سعودی در شمال غرب استان الجوف + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3981005037 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
گزارش اختصاصی الف از آخرین تحولات جنگ یمن/ نقره‌داغ شدن مزدوران سعودی در شمال غرب استان الجوف + نقشه میدانی

به گزارش گروه بین الملل الف، درگیری های سنگین میان نیروهای یمنی و عناصر مزدور وابسته به رژیم سعودی در محور شمال غرب استان الجوف و نزدیکی مرزهای جنوب شرق استان صعده یمن در روزهای اخیر افزایش یافته است.

به گفته منابع میدانی، چند گروه از نیروهای ارتش و رزمندگان کمیته های دفاع مردمی یمن حملات گسترده ای را علیه مواضع تحت اشغال مزدوران سعودی در حومه منطقه « الظهره» در شمال غرب استان الجوف انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان یمنی پس از 10 ساعت درگیری سنگین و نفس گیر موفق شدند تعدادی از پایگاه ها و مقرهای نظامی را از اشغال نیروهای مزدور رژیم سعودی خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

شماری از عناصر مزدور در جریان پاکسازی و تامین امنیت مناطق آلوده در حومه منطقه « الظهره» کشته و زخمی شدند و سایر نیروها به سمت مناطق شرقی از جمله « الیتمه» متواری شدند و عقب نشینی کردند.

به گزارش گروه بین الملل الف، رزمندگان یمنی در جریان این عملیات علاوه بر پاکسازی بخشی وسیعی از مناطق اشغالی، مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی نیروهای مزدور سعودی را هم به غنیمت گرفتند.

در روزهای گذشته نیز نیروهای ارتش و رزمندگان کمیته های دفاع مردمی در این محور ( الظهره) موفق شدند مناطق « وادی سلیه و سهله» را از اشغال مزدوران سعودی خارج و شماری از آنان را به هلاکت برسانند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با گروه بین الملل الف به هدف نیروهای یمنی از انجام عملیات در محور « الظهره» اشاره کرد و گفت: رزمندگان یمنی در تلاش هستند به پیشروی ها ادامه دهند و منطقه مهم و راهبردی « الیتمه» را به کنترل دربیاورند.

این منبع میدانی تصریح کرد: اگر رزمندگان یمنی کوه «حشیفا» را از اشغال عناصر مزدور رژیم سعودی خارج کنند، راه برای پاکسازی منطقه مهم « الیتمه» در شمال غرب استان الجوف باز می شود.

وی افزود: اگر این منطقه مهم ( الیتمه) از اشغال مزدوران رژیم سعودی خارج شود، گام نخست برای پاکسازی جاده البقع ( جنوب شرق صعده) - الحزم ( جنوب غرب الجوف) برداشته می شود.

در حال حاضر، رزمندگان در محور جنوب غربی منطقه «الیتمه » بر کوه راهبردی «الوجف» سیطره دارند و همین مسئله باعث شده بر مناطق حومه اشراف کامل داشته باشند و از محور شرقی جاده « البقع - الحزم» را رصد کنند.

بخش هایی از این جاده در حدفاصل محور « البقع - الاجاشر - الیتمه  - جنوب المهاشمه » در اشغال عناصر مزدور سعودی است و بخش هایی دیگر از جمله « المهاشمه - حومه شمالی الحزم» در شمال منطقه « وادی خراب» در کنترل رزمندگان یمنی است.

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان یمنی تلاش می کنند با انجام عملیات های متعدد و مستمر جاده راهبردی « البقع - الحزم» را به طور کامل از تصرف عناصر مزدور سعودی خارج کنند و به سیطره دربیاورند.

اگر این جاده مهم و راهبردی به کنترل نیروهای یمنی درآید، مزدوران سعودی در منطقه تضعیف خواهند شد و راه برای پیشروی و پاکسازی کامل نقاط آلوده از جمله « الیتمه و المهاشه» باز می شود و فشار بر نیروهای مزدور در منطقه « البقع» از محور جنوبی بیشتر می شود.

به گزارش گروه بین الملل الف، استان الجوف در شمال یمن واقع شده و بیش از 75 درصد از مساحت این استان از جمله «صحرای الاجاشر، پایگاه الخنجر، المهاشمه و …» که اغلب بیابانی هستند در اشغال نیروهای مزدورسعودی است.