شگرد زن نظافتچی برای سرقت منازل

گروه حوادث الف،   3981003122

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارقان زورگیری که طعمه‌های خود را بیهوش می‌کردند، خبرداد و گفت: سارقان تاکنون به ۵ فقره سرقت بدین شیوه اعتراف کردند.

شگرد زن نظافتچی برای سرقت منازل

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در اواخر سال گذشته، مرد جوانی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و از وقوع سرقت به عنف اموال منزلش توسط خانمی حدوداً ۳۰ ساله به کلانتری ۱۰۸ نواب اعلام شکایت کرد، پس از ثبت شکایت اولیه، پرونده با موضوع سرقت به عنف برای رسیدگی تخصصی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی ادامه داد: در ابتدای تحقیقات مجددا از شاکی سوالاتی پرسیده شد که وی اظهار داشت، قصد نظافت منزل را داشتم و به همین دلیل با این خانم که کار نظافت منزل انجام می‌داد تماس گرفتم و وی برای انجام کار به منزل من مراجعه کرد و در حین انجام کار برای رفع خستگی شیر موز تهیه و به من هم تعارف کرد که پس از خوردن شیر موز بیهوش شدم و وقتی به هوش آمدم متوجه شدم دو ساعتی بیهوش بودم.

عزیزخانی تصریح کرد: با بررسی شرایط منزل مشاهده کردم، نظافتچی در منزل نیست و تعدادی از وسایلم از جمله لپ تاپ، مقداری طلا و وجه نقد به سرقت رفته است، با توجه به اینکه من در منزل خود دوربین مداربسته نصب کرده بودم و سارق از آن بی اطلاع بوده، صحنه‌های سرقت ثبت شده است.

به گفته رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با توجه به اظهارات شاکی و بررسی تصاویر ضبط شده، هویت سارق زن، به نام «زیبا ۳۵ ساله» مشخص شد و کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه وی را در محدوده نواب شناسایی کنند؛ با شناسایی مخفیگاه سارق زن، کارآگاهان پایگاه هشتم در یک عملیات غافلگیرانه وی را که قصد فرار داشت در منزلش دستگیر کردند.

وی اظهار داشت: متهمه در ابتدا منکر هرگونه نقش در سرقت شد، اما با مشاهده مستندات و مدارک موجود به ناچار لب به اعتراف گشود و عنوان داشت تا کنون به این شیوه ۵ نفر را که به بهانه نظافت به منزلشان مراجعه کرده، بیهوش و سپس اموال و اشیاء با ارزش و قابل حمل از جمله وجوه نقد، طلا، لپ تاپ و ... را به سرقت برده است و به چند مالخر به نام‌های «مرتضی»، «وحید»، «جمال» و «اکبر»، فروخته است.

این مقام انتظامی افزود: با راهنمایی این سارق، مخفیگاه سایر متهمان در محدوده هفت تیر شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه سایر مرتبطان به این پرونده نیز دستگیر شدند و با انتقال به پایگاه به خرید اموال سرقتی اعتراف کردند.

عزیزخانی، در پایان نیز گفت: ارزش اموال مسروقه بیش از ۲۰۰ میلیون تومان برآورد شده است و با توجه به اعتراف صریح متهمان به سرقت و خرید اموال مسروقه، همه آنان با دستور مقام قضایی برای تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر شکات در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار گرفتند.