روسیه: پایگاه حمیمم هدف حمله پهپادی قرار گرفت

گروه جهان الف،   3981003036

وزارت دفاع روسیه از حمله پهپادی تروریست‌ها به پایگاه هوایی این کشور در سوریه خبر داد.

به گزارش فارس، مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که تروریست‌ها سعی داشتند با استفاده از پهپاد به پایگاه «حمیمم» در لاذقیه حمله کنند.

به نوشته خبرگزاری تاس، ژنرال «یوری بورنکوف» فرمانده مرکز آشتی روسیه به خبرنگاران گفت: «بعد از تاریک شدن هوا در روز بیست‌ودوم دسامبر 2019، شبه‌نظامیان عناصر گروه‌های مسلح غیرقانونی تلاش کردند با هواپیماهای بدون سرنشین به پایگاه هوایی حمیمم حمله کنند. در ساعت 23:02 دقیقه، سیستم‌های پدافند هوایی روسیه دو پهپاد را در جنوب شرقی پایگاه شناسایی و ساقط کردند».

بر این اساس، هیچکسی در این حمله صدمه ندید، به تجهیزات نظامی پایگاه حمیم نیز آسیبی وارد نشد و مانند قبل به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

بورنکوف همچنین توضیح داد که پلیس نظامی روسیه روز عملیات گشت‌زنی را در شش محور در استان‌های حسکه و حلب، و همچنین نیروی هوایی این کشور عملیات گشت در دو محور شمالی سوریه را انجام دادند.

پایگاه هوایی حمیمیم در جنوب شرق شهر لاذقیه واقع شده که در ژاویه ۲۰۱۷ دولت سوریه قرارداد بهره‌برداری از آن را برای ۴۹ سال به روسیه واگذار کرد و سپس ۲۵ سال دیگر نیز این قرار داد تمدید شد. در حال حاضر تمامی امکانات لازم یک پایگاه نظامی در این مکان بدست روس‌ها ساخته شده است. تمامی جنگنده‌های روسی برای انجام عملیات از این پایگاه به پرواز در می‌‌آیند.