ورود مجلس به ماجرای رئیس دوتابعیتی + سند

گروه ورزشی الف،   3981002101

مجلس شورای اسلامی در باب رئیس دوتابعیتی فدراسیون نجات غریق و غواصی، به وزیر ورزش و جوانان تذکر داد.

فارس نوشت: ماجراهای فدراسیون نجات غریق و غواصی و بحث دوتابعیتی بودن رئیس این فدراسیون حالا به صحن مجلس کشیده شده و وزیر ورزش و جوانان باید در این باره پاسخگو باشد.

بعد از جدایی میرسلیم از فدراسیون نجات غریق و غواصی به دلیل اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان، ایلخان نوری توانست با اکثریت آرا پیروز انتخابات شده و رئیس جدید شود. اما حضور این شخص به دلیل داشتن تابعیت آمریکایی در این انتخابات، برخلاف مصرح قانون بوده و مشخص نیست چگونه و با مجوز چه کسی توانست در این انتخابات حضور پیدا کرده و صندلی ریاست را تا کنون در اختیار بگیرد.

در این میان و با توجه به محرز بودن دوتابعیتی بودن نوری، وزارت ورزش و جوانان در این زمینه سکوت کرده و با بی تفاوتی نسبت به بی قانونی آشکار در این فدراسیون، تا کنون مماشات داشته است.

با این وجود، نهادهای ذی ربط و نظارتی در قبال این تخلف آشکار سکوت نکرده و به ماجرا ورود پیدا کرده اند.

در همین راستا مجلس شورای اسلامی در باب رئیس دوتابعیتی فدراسیون نجات غریق و غواصی، به وزیر ورزش و جوانان تذکری به شرح زیر داد:

مخاطب: جناب آقای مسعود سلطانی فر وزیر محترم ورزش و جوانان

خلاصه تذکر:

علی رغم تذکر نهادهای نظارتی و امنیتی مبنی بر دوتابعیتی بودن جناب آقای ایلخان نوری رئیس فدراسیون نجارت غریق و غواصی، چرا این وزارتخانه اقدامی در جهت اصلاح روند کنونی و تغییر این شخص انجام نداده است و برخلاف قانون رفتار می کند؟

شرح تذکر:

ایلخان نوری که دارای گذرنامه و شهروندی قطعی آمریکا دولت متخاصم با نظام جمهوری اسلامی ایران است، به عنوان رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی شده است. این شخص که متولد و دارای پاسپورت هم هست، بر خلاف مصرح قانون در تصدی دوتابعیتی ها، همچنان بر مسند ریاست قرار گرفته است. با وجود تذکر نهادهای امنیتی در این تخلف، چرا این موضوع اصلاح نشده است؟

حالا باید منتظر ماند و دید آیا وزارت مجلس و جوانان در این باره واکنش نشان خواهد داد و کماکان در قبال این تخلف آشکار سکوت و بی تفاوتی را ادامه می دهد.