گلوبال ریسرچ منتشر کرد: بازخوانی نقش آمریکا، ناتو و اسرائیل در بحران سوریه / کشتن غیرنظامیان بی‌گناه و "دیگران را مقصر جلوه دادن" در جنبش اعتراضی

گروه جهان الف،   3981002090 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

اندیشکده گلوبال ریسرچ در بازخوانی نقش آمریکا و رژیم صهیونیستی در بحران سوریه، گزارش داده است، واشنگتن و متحدانش پس از راه اندازی ناآرامی های سوریه، تلاش کردند با کشتار غیرنظامیان و نیروهای امنیتی سوریه، مشروعیت دولت دمشق را از بین ببرند. 

بازخوانی نقش آمریکا، ناتو و اسرائیل در بحران سوریه / کشتن غیرنظامیان بی‌گناه و "دیگران را مقصر جلوه دادن" در  جنبش اعتراضی

به گزارش الف این گزارش به قلم "مایل چاسودووسکی" تئوریسین، مولف و اقتصاددان کانادایی تهیه شده است که در اوایل سال 2011 بیش از یک ماه در سوریه بود:

« تقریبا از 9 سال گذشته تاکنون و پس از آغاز جنگ سوریه در مارچ 2011، نیروهای موسوم به "ترقی خواه" از گروه های به اصطلاح "مخالف" حمایت کرده اند، گروه هایی که عمدتا شامل مزدوران القاعده هستند. جنگی تجاوزکارانه به رهبری آمریکا-ناتو "که جنگ داخلی" خوانده می شود. 

از بشار اسد رئیس جمهور سوریه به عنوان دیکتاتوری یاد می شود که مردم خودش را می کشد. و البته میلیون ها مرگ ناشی از جنگ های آمریکا-ناتو اصلا مایه نگرانی نیست. 

جنبش ضد جنگ به دنبال تهاجم آمریکا به عراق (در آوریل 2003) از بین رفت. ولی جنبش "مسئولیت پذیری در حمایت از کشورها و اقدامات ضد تروریستی" شایع شده است. جنگ سوریه بیش از 9 سال پیش در 17 مارچ 2011 در درعا شروع شد. 

گزارش رسانه ها سرانجام نشان داده است که به اصطلاح "جنبش اعتراضی" در سوریه با تحریک واشنگتن شکل گرفت. این مساله از همان ابتدای بحران سوریه مشخص بود و اسناد آن هم موجود است. آن یک جنبش اعتراضی نبود، بلکه شورشی مسلحانه بود که از حمایت آمریکا-اسرائیل و متحدانشان یعنی جوخه های مرگ "جهادی ها" برخوردار بود. گزارش منابع اطلاعاتی اسرائیل حاکی است از روز نخست، "مبارزان آزادی خواه" مسلمان از حمایت و آموزش نظامی ناتو و فرماندهی عالی ترکیه برخوردار بودند. 

مقر ناتو در بروکسل و مرکز فرماندهی عالی ترکیه در حال برنامه ریزی نخستین گام نظامی در سوریه هستند، یعنی مسلح کردن شورشیان با تسلیحات برای مقابله با تانک ها و بالگردهای رژیم اسد که مخالفان را سرکوب می کنند.

استراتژیست های ناتو در فکر اقدامات بیشترند: سرازیر کردن مقادیر گسترده از موشک های ضد تانک و ضدهوایی، خمپاره و سلاح های سنگین به مراکز اعتراض در سوریه تا نیروهای مسلح دولتی را هدف قرار دهند. 

این ابتکار که از حمایت عربستان، امارات و قطر برخوردار بود، شامل روندی سازمان یافته از جذب هزاران نیروی جهادی موسوم به "مبارزان آزادی" بود، و یادآور جذب نیروهای مجاهدین در افغانستان برای به راه انداختن جهاد به رهبری سازمان جاسوسی آمریکا – سیا- علیه شوروی. 

در بروکسل و آنکارا تصمیم دیگری هم گرفته شد: پویش جذب هزاران داوطلب مسلمان در خاورمیانه و جهان اسلام تا در کنار شورشیان سوریه، بجنگند. ارتش ترکیه این داوطلبان را اسکان و آموزش داده، ورود امن آنها را به سوریه تضمین می کند. 

این نیروهای مزدور سپس جذب سازمان های تروریستی تحت الحمایه آمریکا و متحدانش، نظیر النصره و داعش شدند. "جنبش اعتراضی" درعا به گونه ای از لوازم ظاهری  برخوردار بود که نشان می داد حادثه ای قطعی و تمام شده است؛ از جمله برخورداری تروریست های اسلام گرا از حمایت اطلاعاتی مخفیانه موساد (سازمان اطلاعاتی اسرائیل)  یا غرب. 

منابع غربی به نقش گروه های تندروی سلفیِ تحت الحمایه اسرائیل اشاره می کردند. در حالی که رسانه های غربی، حوادث درعا را جنبش اعتراضی علیه بشار اسد می خواندند. 

طنزی تلخ حاکی بود تعداد کشته شدگان پلیس سوریه بیشتر از "تظاهر کنندگان" است. در درعا تک تیراندازان مستقر در بام ساختمان ها، هم تظاهر کنندگان و هم پلیس را هدف قرار می دادند. این مساله ای مهم است زیرا نشان می دهد که تعداد نیروهای پلیس از ابتدا کمتر از قاتلان حرفه ای گانگستری و کاملا سازمان یافته بود. چیزی که از گزارش رسانه ها آشکار است آن که بسیاری از تظاهر کنندگان در حقیقت معترض نبودند بکله تروریست هایی بودند که در اقداماتی نظیر کشتار و آتش سوزی عمدی دخالت داشتند. 

دستور کار آمریکا-ناتو-اسرائیل شامل حمایت از شورشِ مرتبط با القاعده بود که با جوخه های مرگ و تک تیراندازان حرفه ای، همراهی می شد. بدین گونه بشار اسد را می شد به کشتن مردم خودش متهم کرد. 

این شرایط آشنا به نظر نمی رسد؟ 

از راهبرد مشابهِ کشتن غیرنظامیان بی گناه و "دیگران را مقصر جلوه دادن" در زمان جنبش اعتراضی میدان در اوکراین هم استفاده می شد. در بیستم فوریه 2014، تک تیراندازان حرفه ای به سوی تظاهرکنندگان و نیروهای پلیس اوکراین تیراندازی می کردند تا "ویکتور یانوکوویچ" رئیس جمهور وقت اوکراین را به "قتل گسترده" مردم متهم کنند. بعدا مشخص شد که این تک تیراندازان در کنترل مخالفان یانوکوویچ بودند، که اکنون بخشی از دولت ائتلافی هستند. 

"ماموریت انسانی" آمریکا و متحدانش، از طریق حملاتی حفظ می شود که در قالبی شیطانی برای "دیگران را مقصر جلوه دادن" نمایان است؛ این مساله شامل کشتار غیرنظامیان است تا مشروعیت دولت هایی شکسته شود که از فرمانبرداری از خودکامگان در واشنگتن و متحدانش، خودداری می کنند. »