مسکو: اقدامات ایران در برجام قابل بازگشت است

گروه جهان الف،   3981001183

نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا اعلام کرد: اقدامات ایران در برجام قابل بازگشت است.

به گزارش مهر، ولادیمیر چیزوف نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در مصاحبه با خبرگزاری اینترفکس اعلام کرد: برجام در شرایطی بحرانی به سر می‌برد؛ اما اقدامات ایران قابل بازگشت است.

نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا در این خصوص گفت که با هلگا اشمید دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا موافق است که نشست وین در ۶ دسامبر در خصوص کمیسیون مشترک برجام در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران در «زمانی بحرانی» انجام شد.

وی در این ارتباط گفت: البته اوضاع بحرانی است. این تنها نظر دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا نیست؛ بلکه نظر تمامی شرکت کنندگان در کمیسیون مشترک برجام است. ایرانی‌ها این مسأله را روشن کردند که تنها تا اوایل ژانویه باید حرکت مثبتی انجام شود؛ در غیر این‌صورت گام پنجم تعلیق تعهدات از سوی این کشور برداشته خواهد شد.

ولادیمیر چیزوف در ادامه افزود: در هر صورت، باید اذعان کرد هر کاری را که ایرانی‌ها تا کنون انجام داده اند، قابل بازگشت است.ایرانی‌ها حق دارند که در اظهارات اخیر خود از تأثیر ضعیف برجام سخن بگویند. از مکانیسم ویژه پرداخت به ایران موسوم به اینستکس استفاده کمی شده است. این تنها یک طرف ماجرا بوده و طرف دیگر تأثیر ضعیف کاهش تحریم‌ها است.