رژیم صهیونیستی، اسرای فلسطینی را چگونه شکنجه می‌کند؟

گروه جهان الف،   3981001156

شکنجه اسرای فلسطینی از همان لحظه بازداشت و بازجویی آغاز می‌شود و رژیم صهیونیستی از روش‌های مختلفی از جمله گذاشتن اسیر در یخچال و پاشیدن آب یخ و داغ بر سر اسرا استفاده می‌کند.

به گزارش فارس، «رأفت حمدونه» مدیر مرکز پژوهش‌های ویژه اسرای فلسطینی اعلام کرد، اسرا و بازداشت‌شدگان فلسطینی در شرایطی فاجعه‌بار قرار دارند و مورد انواع شکنجه روانی و جسمی در زندان‌های رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند.

بر اساس گزارش «رأی الیوم»، حمدونه افزود، رژیم صهیونیستی تنها طرفی است که شکنجه را قانونی می‌داند و در زندان‌های این رژیم از روش‌هایی برای شکنجه استفاده می‌شود که بر اساس عرف بین‌الملل ممنوع هستند.

وی تصریح کرد، مراحل شکنجه اسرا از لحظه بازداشت آغاز می‌شود و شامل مواردی مانند کشیدن کیسه آلوده بر سر اسیر، بی‌خوابی، عدم درمان، گذاشتن اسیر در یخچال، ایستادن برای مدت‌های طولانی، اعتراف‌گیری از اسرا با قرار دادن جاسوسانی میان آنها، پاشیدن آب یخ و داغ بر سر اسیر، موسیقی گوش خراش، ممنوعیت استفاده از توالت، ضرب و شتم شدید و تکان دادن بسیار شدید سر و فلج شدن اسیر می‌شود.

حمدونه در ادامه از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های حقوق بشری درخواست کرد، با اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی، این رژیم را به توقف شکنجه اسرا وادارند.

این مقام فلسطینی همچنین از تمام طرف‌های داخلی و رسمی را به افشای تعرض‌های رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی فرا خواند.

سال جاری، «عبدالناصر فروانه» رئیس بخش پژوهش‌ها و مستندات در کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی اعلام کرد، ۵۸۰۰ مرد و زن فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی محبوس هستند.

فروانه در ادامه تصریح کرد، این افراد در ۲۲ زندان، بازداشت‌گاه یا مرکز بازجویی هستند و  ۵۴۰ نفر از آنها، یک یا چند بار به حبس ابد محکوم شده‌‌اند