انتقاد از ترویج زندگی تجملاتی در صداوسیما

گروه اقتصادی الف،   3981001153

نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: در شرایطی که مردم به خاطر اقدامات مسؤولین توان خرید یک قرص نان خالی را هم ندارند چرا در برنامه‌های صدا و سیما زندگی‌های تجملاتی و سفره‌های رنگارنگ تبلیغ می‌شود.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز عصر مجلس (یکشنبه یک دی 98) گفت: اتفاقات آبان ماه 98 در بستر ناکارآمدی دولت و ضعف مجلس شکل گرفت، امروز بدخواهان ضعف شدید دولت روحانی و مجلس دهم را به حساب نظام و ناکارآمدی مدیریت دینی می‌گذارند تا مردم را از انقلاب اسلامی جدا کنند. 

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: 6 سال پیش ادعا می‌کردید صحبت کردن با زبان دنیا را بلدید و می‌توانید اعتبار را به پاسپورت ایرانی بازگردانید، 6 سال پیش ادعا می‌کردید کاری می‌کنید که مردم نیازی به دریافت یارانه نداشته باشند، 6 سال پیش ادعا می‌کردید که باید با یک فرمان نظامی به جای خود همه افراد شایسته به کار گرفته شوند، 6 سال پیش ادعا می‌کردید که فقر و فساد و تبعیض را از کشور ریشه‌کن می‌کنید.

وی ادامه داد: آقای روحانی حال 6 سال از وعده‌های رنگارنگ گذشت، آیا خبر دارید که مردم به دلیل مدیریت غلط شما و دولت خسته، ناتوان و هزار جزیره شما مستأصل و ناامید شده‌اند؟ آیا خبر دارید که پراید بی‌کیفیت 6 میلیون تومانی 60 میلیون تومان شده و همان کارگری که از او دم می‌زنید حتی قادر نیست این خودروی کشتار جمعی را بخرد. آیا خبر دارید که حقوق کارگران ما به برکت دولت ژنرالی شما یک دهم حقوق کارگران کشورهای منطقه است؟ 

موسوی لارگانی اضافه کرد: آیا خبر دارید که امثال حسین فریدون، مهدی جهانگیری، مرجان آل‌آقا، پیوندی، یکه زارع و دهها مدیر متخلف دیگر که همگی از نزدیکان شما هستند روز به روز در حال تکثیر هستند، آیا خبر دارید که 130 هزار میلیارد تومان در طرح تحول سلامت به کشور لطمه وارد شده و بیمه‌ها ورشکسته شده‌اند و نزدیک است بازنشستگان نیز به صف معترضین افزوده شوند. 

نماینده مردم فلاورجان در مجلس اظهار داشت: آیا خبر دارید سیل‌زدگان گلستان و خوزستان، زلزله‌زدگان کرمانشاه در چه شرایط بدی زندگی می‌کنند؟ آیا می‌دانید مردم در اهواز و کوت عبدالله تا زانو در فاضلاب راه می‌روند؟ چرا باید شرایط را به نحوی پیش ببرید که رهبری عزیز مجبور به ورود به مسائل اجرایی شوند. آقای روحانی آگاه باشید که مردم خنده‌های مضحک شما در مقابل دوربین‌ها را استهزاء وضعیت نامناسب اقتصادی و معیشتی خود تلقی می‌کنند. قرار بود به جای پرداخت یارانه به مردم ماهی‌گیری یاد بدهید اما نتیجه 6 سال عملکرد مستکبرانه دولت شما و مجلس همراهتان نیازمندی بیش از 90 درصد مردم به دریافت یارانه است تا کی می‌خواهید بگویید آمریکا و انگلیس نمی‌گذارند ما کار کنیم. همه اینها درست اما شما بگویید برای مردم چه کرده‌اید.

وی افزود: آقایان روحانی و لاریجانی بگویید برای برون‌رفت از وضعیت فعلی چه کرده‌اید؟ بگویید اول انقلاب کجا ساکن بودید و الان خان‌های شما کجاست؟ 

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: حذف کارت سوخت و بازگرداندن نابهنگام آن نتیجه‌ای جز میلیاردها تومان خسارت مالی و کشته شدن دهها نفر از هموطنان نداشت. لازم است قوه قضائیه بدون مصلحت‌اندیشی در این خصوص وارد عمل شده و هزاران هزار میلیارد تومان پولی که به واسطه سوءمدیریت از بیت‌المال به تاراج رفته را به بیت‌المال بازگرداند. 

نماینده مردم فلاورجان در مجلس اظهار داشت: دولت در تدوین لایحه بودجه سال 99 به هیچ یک از مسائل فعلی اقتصاد کشور توجه نکرد، دولت هیچ یک از اصلاحات ساختاری مدنظر مقام معظم رهبری را در بودجه اجرایی نکرد.

وی افزود: دولت هنوز برای اخذ مالیات از ثروتمندان و تعیین پایه‌های جدید مالیاتی هیچ برنامه‌ای ندارد. نسبت مالیات به تولید ناخالص ملی در ایران از افغانستان هم کمتر است و این یعنی اینکه در کشور ما کسانی که کار می‌کنند مالیات می‌دهند اما کسانی که پول باد آورده به دست می‌آورند مالیات نمی‌دهند. 

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: از بودجه 2 هزار میلیارد تومانی سال 99 سهم بودجه شرکت‌های دولتی حدود 1500 هزار میلیارد تومان است، بودجه‌ای که نه مجلس در تصویب آن نقشی دارد و نه نظارتی بر نحوه مصرف آن وجود دارد. فاجعه‌بارتر اینکه سهم شرکت‌های دولتی از درآمدهای مالیاتی دولت تنها 2 درصد از اینکه سهم شرکت‌های دولتی از درآمدهای مالیاتی دولت تنها 2 درصد است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس اظهار داشت: کدام برنامه برای نجات صنایع کشور در بودجه 99 آورده شده است 80 درصد صنایع ما رو به تعطیلی است چرا باید 23 هزار شعبه بانکی داشته باشیم، اما کارخانجات ما تعطیل باشند. فقط با پول تبلیغات بانک‌ها برای سپرده‌گذاری جدید می‌توان دو بانک جدید تأسیس کرد. 

وی افزود: در بحث افزایش قیمت بنزین که یک فاجعه مدیریتی بود دولت روحانی می‌خواست 40 هزار میلیارد تومان درآمد کسب و مصرف بنزین را کنترل کند. مگر راه‌حل دیگری جز فشار به مردمی که در اولیات زندگی خود مانده‌اند برای این اهداف وجود نداشت؟ آیا این انصاف است؟ 

وی خاطرنشان کرد:  آقای لارگانی شما به عنوان نفر اول اجرایی کشور از زمان افزایش قیمت بنزین بی‌اطلاع بوده‌اید که وا اسفا و دیگر شایستگی ادامه حضور در سیستم دولت را ندارید و اگر هم برای فریب افکار عمومی دروغ گفتید آگاه باشید که مردم فریب این خنده‌های شیطانی را نخورده‌اند. 

نماینده مردم فلاورجان در مجلس ادامه داد: همه این‌ها باعث شده تا اصلاح‌طلبانی که برای پیروزی حسن روحانی سینه چاک بودند حال پروژه استعفای روحانی را مطرح کنند آقای روحانی اگر فکر می‌کنید بتوانید کشور را در شرایط نامناسب فعلی رها کنید و به زندگی اشرافی و خوش‌گذرانی در ویلاهای لواسان و ولنجک بپردازید و بعدها مدعی شوید که اجازه ندادند کار کنم زهی خیال باطل ان‌شاءالله مجلس انقلابی یازدهم اجازه نخواهد داد آب خوش از گلوی مستکبرین داخلی و خارجی پایین برود. 

وی افزود:  مردم این همه دروغ خسته شده‌اند قرار بود روحانی 100 روزه مشکلات اقتصادی کشور را حل کند از گذشت 2300 روز مردم و کشور را در باتلاق گرفتار کرده‌اید.باید به ناامیدی و بی‌تدبیری حاکم بر کشور پایان داد. باید یک خیزش عظیم نجات اقتصاد کشور ایران به راه بیفتد. مردم باید برای جلوگیری از فقیرتر شدن و تحقیر خود از سوی دولت و مجلس غیرانقلابی وارد میدان شوند. 

موسوی‌لارگانی خاطرنشان کرد: نگاه حاکم بر مجلس نیازمند تغییر جدی و اساسی است با این نوع نگرش و عملکرد نمی‌توان اقتصاد کشور را از این باتلاقی که در آن گرفتار شده نجات داد. باید انقلابی‌گری، شفافیت، فسادستیزی و عدالت‌طلبی در رأس اهداف استراتژیک دولت و مجلس قرار گیرد. 

نماینده مردم فلاورجان در مجلس در پایان گفت: فرهنگ غرب‌زدگی و مصرف‌گرایی در صدا و سیما شیوع پیدا کرده در شرایطی که مردم به دلیل اقدامات مسؤولین توان خرید یک قرص نان خالی را هم ندارند چرا در برنامه‌های متعدد صدا و سیما تبلیغ زندگی‌های تجملاتی و سفره‌های رنگارنگ می‌شود. چرا مردم ناامید را با ترویج اسطوره‌های ملی و انقلابی امیدوار نمی‌کنید.