واکنش عارف به مرگ دو کولبر جوان

گروه اجتماعی الف،   3981001053 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس فراکسیون امید با تسلیت درگذشت فرهاد و آزاد خسروی دو کولبر کُرد گفت که این اتفاق تراژدی بی‌مسئولیتی‌ها در قبال فقر و آسیب‌های اجتماعی است امیدوارم این حادثه باعث هوشیاری بیش از پیش مسئولان شود.

به گزارش الف، محمدرضا عارف در واکنش به مرگ دو نوجوان کولبر به دلیل یخ‌زدگی در مطلبی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«تراژدی مرگ انذاردهنده‌ی فرهاد و آزاد، دو برادر کولبر کرُد، که در راه تامین معاش والدین معلول خود جان عزیزشان را از دست دادند، هر انسان با وجدانی را به ضجه وامی‌دارد. این تراژدی، تراژدی ناکامی ما در مسیر شناخت اولویت‌ها و رفع مخاطرات است. تراژدی بی مسئولیتی‌ها در قبال فقر و آسیب های اجتماعی است. این بی مسئولیتی اصلاح طلب و اصول گرا نمی‌شناسد، همه کسانی که دردها را آنگونه که هستند، نمی‌بینند و در مسیر رفع آلام مردمان گام بر نمی‌دارند، در این فقره مسئول اند. راه رهایی ما از این تراژدی‌ها، فهم چرایی شکل گیری آنهاست، بدون فهم درد، درمانی صورت نمی گیرد. حق حیات، برابری، زندگی آبرومندانه و توسعه‌یافتگی حقی است که همه‌ مردمان سرزمین‌مان می‌بایست از آن برخوردار شوند و ما نتوانسته‌ایم در خصوص این حقوق، به تکالیفی که وجدان، انسانیت، دیانت و قانون بر دوش‌مان گذاشته است، عمل کنیم.

امیدوارم این حادثه و دیگر حوادث ناگواری که این روزها در کشور عزیزمان رخ داده‌اند، باعث هوشیاری بیش از پیش همه ما از جمله مسئولان شود. چشم پوشی و بی‌التفاتی به زندگی اقشار آسیب‌پذیر و آنچه در زیر پوست جامعه می گذرد، مخاطرات سهمگینی برای ایران عزیز در پی خواهد داشت. امیدوارم تا دیر نشده، امید به بهبود و اصلاح، بار دیگر بر سپهر میهن‌مان طنین افکن شود تا دیگر شاهد این تراژدی‌های ناگوار نباشیم.

اینجانب خود را در این سوگ جانسوز سهیم دانسته و به برادران و خواهران کرد و همه‌ی ایرانیان تسلیت می گویم. از خدای متعال می‌خواهم ما را به مسئولیت های انسانی، ایمانی و ملی‌مان، بیش از پیش واقف کند.»

چند روز گذشته آزاد و فرهاد خسروی دو کولبر نوجوان به دلیل گرفتار شدن در برف در کوه‌های کردستان به خاطر یخ‌زدگی جان خود را از دست دادند.