واکنش عربستان به افشاگری اردوغان

گروه جهان الف،   3980930078

سفارت عربستان سعودی در اسلام‌‌آباد به اظهارات رئیس‌جمهوری ترکیه که از فشارهای ریاض علیه پاکستان مبنی بر عدم مشارکت در نشست اسلامی کوالالامپور سخن گفته است، واکنش نشان داد.

به گزارش تسنیم به نقل از روسیا الیوم، سفارت عربستان سعودی در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان طی بیانیه‌ای به اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه مبنی بر فشارهای ریاض به «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان مبنی بر عدم مشارکت در نشست اسلامی کوالالامپور واکنش نشان داد.

در صفحه کاربری این سفارتخانه در توییتر آمده است: «ماهیت روابط مستحکم میان این دو کشور دوست (پاکستان و عربستان سعودی) و توافق آنها درباره ضرورت اتحاد جامعه اسلامی و حفظ نقش سازمان همکاری اسلامی و همچنین احترام متقابل به حاکمیت‌ها و استقلال در تصمیم‌گیری‌ها این اخبار دروغین را رد می‌کند.»

طبق این گزارش، اردوغان طی نشستی خبری در بازگشت از مالزی درباره علت نیامدن نخست وزیر پاکستان به مالزی گفته بود: «متاسفانه مقامات عربستان و امارات، عمران خان را تحت فشار قراردادند. در حال حاضر 4 میلیون پاکستانی در عربستان مشغول کار هستند، گفته می‌شود که پاکستان تهدید شده که این افراد را بازگردانده و به جای آنها نیروی کار بنگلادشی می‌آوریم. همچنین تهدید کرده‌اند که پولشان را از بانک مرکزی پاکستان خارج می‌کنند.»