اردوغان: جواب تحریم‌های آمریکا را می‌دهیم

گروه اقتصادی الف،   3980929048

رئیس‌جمهور ترکیه تأکید کرد خلیفه حفتر مشروعیت سیاسی در لیبی ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه بعد از سفرش به مالزی به خبرنگاران گفت: خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی مشروعیت سیاسی ندارد. کسانی هستند که می‌خواهند به او مشروعیت بدهند این درحالی است که فایز السراج، نخست‌وزیر دولت توافق ملی لیبی فرمانده و نماینده قانونی در لیبی است.

اردوغان گفت: تلاش‌هایی از سوی طرف‌های مختلف برای نادیده گرفتن دولت السراج صورت می‌گیرد. مصر، امارات، فرانسه و ایتالیا در این تلاش‌ها دست دارند. جای تأسف دارد که روسیه نیز به صورت مخفیانه در این مسئله دست دارد.

وی گفت: ما در مقابل مزدورانی مثل گروه واگنر که روسیه مدعی است از نیروهای "ارتش ملی لیبی" حمایت می‌کنند سکوت نخواهیم کرد. ما تمام تلاشمان را کرده‌ایم و همچنان ادامه خواهیم داد.

اردوغان همچنین تأکید کرد که ترکیه جواب تحریم‌های آمریکا را خواهد داد.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون تحریم‌های مختلف علیه آنکارا گفت: همیشه گفته ام و باز هم می‌گویم که توافق خرید اس 400 کامل خواهد شد.

اردوغان همچنین خطاب به آمریکا گفت: الان می‌گویید تحریم‌هایی را علیه ترکیه اعمال می‌کنیم . این نقض شدید حقوق ما است و بالتبع ما هم تحریم‌هایی را در جواب این اقدام خواهیم داشت.